Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/7861
Title: Збутова політика аграрних підприємств: сучасний стан та перспективи розвитку
Other Titles: Сбытовая политика аграрных предприятий: современное состояние и перспективы развития
The marketing policy of agricultural enterprises: current state and prospects of development
Authors: Ніценко, Віталій Сергійович
Ниценко, Виталий Сергеевич
Nitsenko, Vitalii S.
Citation: Вісник Сумського національного аграрного університету
Issue Date: 2015
Publisher: Сумський національний аграрний університет
Keywords: збут
збутова політика
маркетингова стратегія
канал розподілу продукції
сбыт
сбытовая политика
маркетинговая стратегия
канал распределения продукции
sale
sale policy
marketing strategy
channel of distribution of products
Series/Report no.: Економіка і менеджмент;Вип. 4 (63), С. 103-107.
Abstract: Стаття присвячена питанням управління збутовою політикою підприємства на засадах маркетингу, формуванню адекватної ринковому середовищу збутової системи на основі вивчення цілей збуту. Досліджено основні проблеми збутової політики аграрних підприємств і запропоновано способи їх вирішення. Особлива увага приділяється формуванню каналів розподілу продукції. Вста- новлено, що найефективнішим є логістичний підхід до загальної концепції маркетингу.
Статья посвящена вопросам управления сбытовой политикой предприятия на принципах маркетинга, формированию адекватной рыночной среде сбытовой системы на основе изучения целей сбыта. Исследованы основные проблемы сбытовой политики аграрных предприятий и предложены способы их решения. Особое внимание уделяется формированию каналов распределения продукции. Установлено, что самым эффективным является логистический подход к общей концепции маркетинга.
The article is devoted the questions of management of enterprise a sale policy on principles of marketing, to forming of adequate the market environment of the sale system on the basis of study of aims of sale. Investigational the basic problems of sale policy of agrarian enterprises are offered methods of their decision. The special attention is spared forming of ductings of distributing of products. It is set that most effective is the logistic going near general conception of marketing.
Description: Вісник Сумського національного аграрного університету: «Економіка і менеджмент», Вип. 4(63), 2015.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/7861
Appears in Collections:Статті та доповіді ЕПФ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
103-107-2015.pdf294.39 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.