Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/7447
Title: Особливості організації дозвілля дітей дошкільного віку
Other Titles: Особенности организации досуга детей дошкольного возраста
Peculiarities of organization of leisure of preschool age children
Authors: Варнава, Уляна Володимирівна
Смокова, Людмила Степанівна
Варнава, Ульяна Владимировна
Смокова, Людмила Степановна
Varnava, Uliana V.
Smokova, Liudmila S.
Citation: Вісник Одеського національного університету = Odesa National University Herald
Issue Date: 2015
Publisher: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Keywords: культурно-дозвіллєва діяльність
ігрова діяльність
розвиваюча гра
організація дозвілля
дошкільний вік
культурно-досуговая деятельность
игровая деятельность
развивающая деятельность
организация досуга
дошкольный возраст
cultural and leisure events
gaming activities
developmental activities
leisure activities
preschool age children
Series/Report no.: Психологія;Т. 20, вип. 1(35)
Abstract: У статті розглянуто проблеми організації досугової діяльності дітей дошкільного віку. Проаналізовано значення гри в культурно-досуговій активності дитини. Наведена модель, що охоплює необхідні умови ефективної організації дозвілля дітей дошкільного віку через гру.
Основной целью данной статьи является анализ особенностей организации досуга детей дошкольного возраста с целью создания развивающей среды. Проанализировано значение игры в культурно-досуговой активности ребенка. Приведенная модель охватывает необходимые условия эффективной организации досуга детей дошкольного возраста через игру.
The main purpose of this article is to analyze the distinguishing features of a good organization of the children’s leisure time activities with the goal of setting up and developing environment. The great importance of the game in children’s leisure time activities had been analyzed. For that reason, the core message of game is a conversion of the personality in children, but it doesn’t mean the solution to conflicts, that he emphasized the main difference from the foreign author’s opinions to this problem. This model encompasses the conditions necessary for the organization of the children’s leisure time activities through the game. The organization of cultural and leisure events and activities is the quest for such ways, forms, methods which would be able to bring them all into a harmonious whole with knowledge and entertainments and fulfill them with the moral and aesthetical values. The adults must concentrate on the children’s interest to the meaning of entertainment with a positive and emotional attitude to the results of their activities. In order to create the circumstances for the development of a child in the process of cultural and entertainment activities that it’s extremely important to care about impression which should carry the diverse and multidimensional character. The more impressions, the strongest interest in the process as well as the children’s search participation increases the opportunities to further enthusiasm which is the main aim for a psychologist and a social pedagogue. The person’s abilities or qualities can affect the further optimistic attitude to the activities and willingness to pass the time with clear cultural advantage, which can enrich and improve personal feeling of individuality.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/7447
Appears in Collections:Вісник Одеського національного університету. Психологія

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6-12.pdf148.8 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.