Методические универсалии В. Л. Скалкина

Анотація
В статье говорится о научном наследии Владимира Львовича Скалкина, его идеях, которые во многом предвосхитили основные положения новейших исследований в методике преподавания иностранных языков, в том числе и русского языка как иностранного. Авторы характеризуют теоретические находки В. Л. Скалкина (понятия «подход к обучению», «речевые и неречевые ситуации», «учебная дискуссия», классификация речевых упражнений, классификация уровней процесса речепроизводства, выделение восьми сфер общения) и определяют их «методическими универсалиями». При этом своё мнение авторы статьи обосновывают, обращаясь к трудам известных учёных, занимающихся проблемами методики преподавания русского языка как иностранного (Э. Г. Азимова, Т. М. Балыхиной, Г. А. Битехтиной, Н. А. Буре, М. В. Быстрых, С. А. Вишняковой, М. Н. Вятютнева, А. С. Ивановой, Л. П. Клобуковой, М. М. Нахабиной, Н. И. Соболевой, А. Н. Щукина и др.).
У статті йдеться про наукову спадщину Володимира Львовича Скалкіна, його ідеї, які багато в чому передбачили основні положення новітніх досліджень у методиці викладання іноземних мов, у тому числі й російської мови як іноземної. Автори характеризують теоретичні знахідки В. Л. Скалкіна (поняття «підхід до навчання», «мовні і немовні ситуації», «учбова дискусія», класифікація мовних вправ, класифікація рівнів процесу мовотворення, виокремлення В. Л. Скалкіним восьми сфер спілкування) і визначають їх «методичними універсаліями». Свою думку автори обґрунтовують, звертаючись до праць відомих учених, що займаються проблемами методики викладання російської мови як іноземної (Е. Азімова, Т. Балихіної, Г. Бітехтіної, Н. Буре, М. Бистрих, С. Вишнякової, М. Вятютнєва, А. Іванової, Л. Клобукової, М. Нахабіної, Н. Соболєвої, О. Щукіна та ін.).
The article refers to the scientific heritage of Vladimir Lvovich Skalkin, his ideas largely anticipated the main provisions of the latest researches in the teaching of foreign languages, including Russian as a foreign language. The authors describe the theoretical findings of V. L. Skalkin (such meanings as «approach to learning», «speech and non-speech situations», «study discussion», classification of speech training exercises, classification of speech reciprocate levels and V. L. Skalkin’s highlighting of eight spheres of communication) and determine them as «the methodical universals». The authors justify their opinion, referring to the works of prominent scholars who work on the problems of teaching Russian as a foreign language (E. G. Asimov, T. M. Balyhina, G. A. Bitehtina, N. A. Bure, M. V. Bystryh, M. N. Viatiutnev, A. S. Ivanova, L. P. Klobukova, M. M. Nahabina, N. I. Soboleva, A. N. Shchukin and others).
Опис
Мова: науково-теоретичний часопис з мовознавства / ОНУ ім. І.І. Мечникова. – Одеса: Астропринт, 2014.
Ключові слова
методические универсалии, Скалкин, Владимир, научное наследие, методичні універсалії, Скалкін, Володимир, наукова спадщина, methodical universals, Skalkin, Vladimir, the scientific heritage
Бібліографічний опис
Мова: Науково-теоретичний часопис з мовознавства
DOI
ORCID:
УДК
Зібрання