Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/693
Title: | Психологічні компоненти науково-педагогічної діяльності викладача вищої школи |
Other Titles: | Психологические компоненты научно-педагогической деятельности преподавателя высшей школы Psychological elements of scientific and pedagogical activity of the professor of higher educational institution |
Authors: | Садова, Мирослава Анатоліївна Садова, Мирослава Анатольевна Sadova, Miroslava A. |
Citation: | Вiсник Одеського нацiонального унiверситету=Odessa National University Herald |
Issue Date: | 2007 |
Publisher: | Одеський національний університет імені І. І. Мечникова |
Keywords: | самореалізація викладачі вищої школи педагогічна майстерність науков-дослідницька діяльність педагогічна компетентність самореализация преподаватели высшей школы педагогическое мастерство научно-исследовательская деятельность педагогическая компетентность self-realization lecturer art pedagogical competence scientific researching activity |
Series/Report no.: | Психологія;Т. 12, вип. 16 |
Abstract: | Стаття окреслює потенціал самореалізації викладачів вищої школи. Запропонована
структурно-функціональна модель професійно-особистісного розвитку викладача в науково-педагогічній діяльності. Розкрита сутність психологічних складових професійної сфери викладацького складу. Статья рассматривает потенциал самореализации преподавателей высшей школы. Предложена структурно функциональная модель профессионально личностного развития преподавателя в научно педагогической деятельности. Раскрыта сущность психологических составляющих профессиональной сферы преподавательского состава. The article outlines potential of self-realization of teachers of higher school. The structurally functional model of professionally personality development of teacher is offered in scientifically pedagogical activity. Essence of psychological constituents of professional sphere of teaching staff is exposed. |
URI: | http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/693 |
Appears in Collections: | Психологія та соціальна робота |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.