Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/6685
Title: Universities’ role for knowledge triangle of “Education- Research-Innovation”: perspectives of tempus project Uni4inno 2010-2012
Authors: Nyenno, Iryna M.
Escarre, Roberto
Juriga, Clemens
Scheinberg, Sari
Ненно, Ирина Михайловна
Нєнно, Ірина Михайлівна
Citation: Матеріали п'ятої міжнар. наук.-практ. конф. для викладачів, аспірантів та молодих вчених: "Сучасні технології управління підприємством та можливості використання інформаційних систем: стан, проблеми, перспективи", 26-27 березня 2010 р.
Issue Date: 2010
Publisher: Букаєв В.В.
Keywords: Education- Research-Innovation
Uni4inno 2010-2012
Series/Report no.: ;С. 300-302.
Abstract: The call for universities to take up their role in the knowledge society by providing excellence in research and teaching, and to enhance knowledge generation as well as trans¬fer, is a topical issue of European political agendas since more than a decade, and a central subject of the Bologna and Lisbon Processes. To reinforce the knowledge triangle of Education-Research-Innovation, COM (2007)182 recommends universities to „create condi¬tions for successful technology transfer through adequate staffing of knowledge transfer offices, promoting entrepreneurial mindset, promoting interactions between academia
Description: Матеріали п'ятої міжнар. наук.-практ. конф. для викладачів, аспірантів та молодих вчених: "Сучасні технології управління підприємством та можливості використання інформаційних систем: стан, проблеми, перспективи", 26-27 березня 2010 р. / уклад.: С. Г. Васильєв ; редкол.: Н. П. Сахацкий [та ін.] ; ОНУ ім. І.І. Мечникова, ЕПФ . – Одеса : Букаєв В.В., 2010.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/6685
Appears in Collections:Статті та доповіді ЕПФ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
300-302.pdf63.71 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.