Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/6525
Title: Детство в контексте трансформации социокультурной системы: постановка проблемы
Other Titles: Дитинство в контексті трансформації соціокультурної системи: постановка проблеми
Childhood within the context of transformation of socio-cultural system: problem formulation
Authors: Князева, Елена Владимировна
Князева, Олена Володимирівна
Knyazeva, Helen V.
Citation: Вісник Одеського національного університету = Odesa National University Herald
Issue Date: 2013
Publisher: Астропринт
Keywords: детство
дети
семья
школа
социализация
дитинство
діти
сім’я
школа
соціалізація
childhood
children
family
school
socialization
Series/Report no.: Соціологія і політичні науки;Т. 18, Вип. 2(18), Ч. 1, С. 313-321.
Abstract: В статье рассматривается необходимость постановки проблемы исследования детства в контексте трансформации современной социокультурной системы. Обозначены возможные методологические основания исследования данной проблемы, сформулированы основные исследовательские задачи.
У статті розглядається необхідність постановки проблеми дослідження дитинства в контексті трансформації сучасної соціокультурної системи. Обґрунтовано можливі методологічні підстави дослідження даної проблеми, сформульовано основні дослідницькі завдання.
The paper dwells on the necessity of problem formulation of childhood research within the context of transformation of socio-cultural system. The possible method¬ological foundations of the study of this problem are denoted and the basic research tasks are formulated
Description: Вiсник Одеського нацiонального унiверситету = Вестник Одесского национального университета/ ОНУ імені І. І. Мечникова. - Одеса: Астропринт, 2013.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/6525
Appears in Collections:Міжнародні та політичні дослідження

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
313-321a.pdf226.73 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.