Проблема авторського жанрового визначення п’єс Г. Квітки-Основ’яненка «Мертвець-шалун» та «Бой-жінка»

Ескіз
Дата
2014
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
В 20-х рр. XIX ст. Г. Квітка-Основ’яненко надає своїм драматичним творам доволі оригінальні на той час жанрові визначення («Мертвець-шалун» жарт у двох діях та «Бой-жінка» жарт-водевіль). Ми спробуємо довести, що жанрове визначення «жарт» не є випадковістю, а вираженням конкретного авторського повідомлення, в основі якого є прийом «жартування» над сталими водевільними кліше.
В 20-х гг. XIX в. Г. Квитка-Основьяненко дает своим драматическим произведениям довольно странные как на то время жанровые определения («Мертвец-шалун», шутка в двух действиях и «Бой-баба», шутка-водевиль). Ми попытаемся доказать, что жанровое обозначение «шутка» не случайность, а проявление конкретного авторского сообщения, в основе которого лежит приём «подшучивания» над стереотипными водевильными клише.
In 20s of the XIXth century Kvitka-Osnovyanenko gives a very strange for that time genre determination to his works («Deadman-misbehavourer», a joke in 2 actions, and «Battle woman», a joke-vaudeville). Let’s try to prove that genre determination «a joke» isn’t a occasional, and it shows a certain author’s message, which is based on a stereotypical vaudeville cliché jolly.
Опис
Ключові слова
жарт, водевіль, прийом «жартування», кліше, шутка, водевиль, приём «подшучивание», клише, Joke, vaudeville, method «jolly», cliché
Бібліографічний опис
Проблеми сучасного літературознавства = The problems of contemporary literary studies
DOI
ORCID:
УДК