Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/6161
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКіщенко, Алла Миколаївна-
dc.contributor.authorКищенко, Алла Николаевна-
dc.contributor.authorKishchenko, Alla M.-
dc.date.accessioned2015-03-23T11:02:12Z-
dc.date.available2015-03-23T11:02:12Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationМова: Науково-теоретичний часопис з мовознавстваuk
dc.identifier.urihttp://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/6161-
dc.descriptionМова: науково-теоретичний часопис з мовознавства / ОНУ ім. І.І. Мечникова. – Одеса: Астропринт, 2014.uk
dc.description.abstractСтаттю присвячено аналізу лінгвістичних аспектів образу автора в художньому тексті. Дослідження здійснено в комунікативно-прагматичному аспекті, що передбачає дискурсивний підхід до аналізу художнього тексту як акту комунікативної взаємодії автора і читача. Простежено функції учасників комунікативної взаємодії в сучасній українській прозі з пріоритет¬ним розглядом позиції ініціатора спілкування — автора художнього тексту. Представлено традиційні і новаторські підходи до вивчення образу автора в художній комунікації. Актуалізовано комунікативну позицію мовця як ініціатора спілкування та визначено поняття комунікативної ролі. Запропоновано типологію комунікативних ролей мовця в художньому тексті, виокремлено комунікативні ролі оповідача, коментатора та персонажа. Зроблено спробу пов’язати реалізацію образу автора з таким синтаксичним засобом, як вставлені конструкції в художньому тексті. Простежено реалізацію кожної комунікативної ролі у вставлених синтаксичних конструкціях у сучасній українській прозі. Основну увагу приділено комунікативній ролі оповідача, що найбільшою мірою реалізована у вставлених синтаксичних конструкціях. Меншою мірою виявлено специфіку реалізації комунікативних ролей коментатора та персонажа, що визначає перспективи подальших наукових досліджень. Матеріалом дослідження слугували прозові твори українських письменників початку XXI століття.uk
dc.description.abstractСтатья посвящена анализу лингвистических аспектов образа автора в художественном тексте. Исследование осуществлено в коммуникативно-прагматическом аспекте, предусматривающем дискурсивный подход к анализу художественного текста как акта коммуникативного взаимодействия автора и читателя. Прослежены функции участников коммуникативного взаимодействия в современной украинской прозе при приоритетном рассмотрении позиции инициатора общения — автора художественного текста. Представлены традиционные и новаторские подходы к изучению образа автора в художественной коммуникации. Актуализирована коммуникативная позиция говорящего как инициатора общения и определено понятие коммуникативной роли. Предложена типология коммуникативных ролей говорящего в художественном тексте, выделены коммуникативные роли рассказчика, комментатора и персонажа. Сделана попытка связать реализацию образа автора с таким синтаксическим средством, как вставные конструкции в художественном тексте. Прослежена реализация каждой коммуникативной роли во вставных конструкциях в современной украинской прозе. Основное внимание уделено коммуникативной роли рассказчика, в наибольшей степени реализующейся во вставных синтаксических конструкциях. В меньшей степени выявлена специфика реализации коммуникативных ролей комментатора и персонажа, что и определяет перспективы дальнейших научных исследований. Материалом исследования послужили прозаические произведения украинских писателей начала XXI века.uk
dc.description.abstractThis article analyzes the linguistic aspects of the author’s image in fiction. The research is carried out in communicative pragmatic aspect, providing discursive approach to the analysis of a literary text as an act of communicative interaction between the author and the reader. The functions of communicative interaction between members taking part in contemporary Ukrainian prose with priority position of the initiator of communication, the author of a literary text, are traced. The traditional and innovative approaches to the study of the author’s image in fiction are presented. The communicative position of the speaker as the initiator of communication and the notion of communicative roles are modified. A typology of communicative roles of the speaker in a fiction is determined; the communicative role of narrator, commentator and character is suggested. The attempt to link the realization of the author’s image with the syntactic means as structures in fiction is made. The implementation of each communicative role in inserted syntactic structures in contemporary Ukrainian prose is traced. The communicative role of the narrator, which is realized in the most inserted syntactic structures are focused. To a lesser degree the specificity of communicative roles of commentator and personage is discovered and it defines the prospects for further research. The Ukrainian prose of the early twenty-first century writers serve as material for research.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherАстропринтuk
dc.relation.ispartofseries;№ 21, С. 60-64.-
dc.subjectхудожній текстuk
dc.subjectкомунікативна рольuk
dc.subjectкомунікаціяuk
dc.subjectмовецьuk
dc.subjectадресатuk
dc.subjectхудожественный текстuk
dc.subjectкоммуникативная рольuk
dc.subjectкоммуникацияuk
dc.subjectговорящийuk
dc.subjectliterary textuk
dc.subjectcommunicative roleuk
dc.subjectcommunicationuk
dc.subjectspeakeruk
dc.subjectaddresseeuk
dc.titleКомунікативна роль адресанта в художньому дискурсі (на матеріалі сучасної української прози)uk
dc.title.alternativeКоммуникативная роль адресанта в художественном дискурсе (на материале современной украинской прозы)uk
dc.title.alternativeCommunicative role of adkesant in literary discourse (on material of modern Ukrainian prose)uk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Мова

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
60-64a.pdf140.9 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.