Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/5924
Title: Позитивація як сугестивний чинник соціальної реклами
Other Titles: Позитивация как суггестивный фактор социальной рекламы
Positivity as a suggestive factor of social advertising
Authors: Кутуза, Наталя Валеріївна
Кутуза, Наталья Валерьевна
Kutuza, Natalia V.
Citation: Мова: Науково-теоретичний часопис з мовознавства
Issue Date: 2012
Publisher: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Keywords: афектив
емоції
позитивація
прецедентні тексти
соціальна реклама
сугестія
аффектив
эмоции
позитивация
прецедентные тексты
суггестия
социальная реклама
affectus
emotions
positivity
precedential texts
suggestive influence
social advertising
Series/Report no.: ;№ 18.
Abstract: У статті розглянуто специфіку створення емоційності як чинника програмованої сугестивності соціальної реклами. Увагу зосереджено на особливостях мовного втілення позитивних емоцій, ролі позитивних афективів і прецедентних текстів.
В статье рассмотрена специфика создания эмоциональности как фактора программированной суггестивности социальной рекламы. Внимание сосредоточено на особенностях языкового воплощения позитивных эмоций, роли позитивных аффективов и прецедентных текстов.
The characteristic aspects of creating emotionality as a factor of programmed suggestive influence in social advertising are analyzed in this article. It is aimed at the specific qualities of verbal objectification of positive emotions, the role of positive affectivity and precedential texts.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/5924
Appears in Collections:Мова

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
33-36.pdf105.32 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.