Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/5904
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПлотницкая, Светлана Валерьевна-
dc.contributor.authorВит, Надежда Петровна-
dc.contributor.authorАнуфриева, Наталья Михайловна-
dc.contributor.authorЕременок, Оксана Игоревна-
dc.contributor.authorПлотницька, Світлана Валеріївна-
dc.contributor.authorВіт, Надія Петрівна-
dc.contributor.authorАнуфрієва, Наталія Михайлівна-
dc.contributor.authorЄременок, Оксана Ігорівна-
dc.contributor.authorPlotnitskaya, Svetlana V.-
dc.contributor.authorVit, Nadiia P.-
dc.contributor.authorAnufrieva, Natalia M.-
dc.contributor.authorYeremenok, Oksana I.-
dc.date.accessioned2015-02-23T14:05:50Z-
dc.date.available2015-02-23T14:05:50Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationМова: Науково-теоретичний часопис з мовознавстваuk
dc.identifier.urihttp://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/5904-
dc.description.abstractВ статье рассмотрены некоторые вопросы формирования коллективной профессиональной языковой личности (ЯЛ) студента-юриста и студента-журналиста средствами английского языка. Каждая языковая личность формируется на основе присвоения конкретным человеком всего языкового богатства, созданного предшественниками. В лингводидактике широко распространены термины «коллективная ЯЛ» (некое сообщество людей, говорящих на данном языке) и «индивидуальная ЯЛ» (отдельный представитель этого сообщества). Коллективная профессиональная языковая личность — это обобщённый языковой портрет профессионального деятеля, владеющего профессиональным языком и следующего стереотипам профессионального поведения. Существенным признаком коллективной языковой личности является производство общих текстов. В университете необходимо формировать сильную коллективную профессиональную языковую личность. При формировании профессиональной ЯЛ формируются исследовательские знания, умения и навыки при работе с информацией прецедентных текстов и он-лайновой газеты. У студентов происходят прогрессивные изменения при формировании профессиональной коммуникативной компетенции.uk
dc.description.abstractУ статті розглянуто деякі питання формування колективної професійної мовної особистості (МО) студента-юриста та студента-журналіста засобами англійської мови. Кожна МО формується на основі привласнення конкретною людиною усього мовного багатства, створеного попередниками. У лінгводидактиці поширені терміни «колективна МО» (деяке співто¬вариство людей, що говорять на даній мові) і «індивідуальна МО»(окремий представник цього співтовариства). Колективна професійна мовна особистість — це узагальнений мовний портрет професійного діяча, що володіє професійною мовою і професійною поведінкою. Істотною ознакою колективної МО є виробництво загальних текстів. В університеті необхідно формувати сильну колективну професійну МО. При формуванні професійної МО у студентів формуються дослідницькі знання, уміння та навички працювати з інформацією прецедентних текстів та онлайновою газетою. У студентів відбуваються прогресивні зміни у процесі формування професійної комунікативної компетенції.uk
dc.description.abstractThe article deals with some questions of students’ of the law faculty and students-journalists’ collective professional language personality (LP) competence forming with the help of English. Every language personality is formed on the basis of concrete man’s linguistic knowledge taken from his predecessors. The terms «collective LP» ( i.e. some community of people , who speak the given language) and «individual LP» (i.e. a single representative of this community) are widely used in didactics. Collective professional language personality is a generalized language portrait of a professional figure possessing a professional language and following the stereotypes of professional behavior. The main feature of the collective professional language personality is a production of common texts. It is necessary to form a strong collective professional language personality at the University. While forming the professional language personality with the help of on-line newspaper and precedent texts the research knowledge, abilities and skills are formed. Substantial progress in development of professional communicative competence takes place.uk
dc.language.isoruuk
dc.relation.ispartofseries;№ 20.-
dc.subjectколлективная профессиональная языковая личностьuk
dc.subjectнаучная картина мираuk
dc.subjectпрецедентные текстыuk
dc.subjectон-лайновая газетаuk
dc.subjectкоммуникативная компетенцияuk
dc.subjectколективна професійна мовна особистістьuk
dc.subjectкомпетенціяuk
dc.subjectнаукова картина світуuk
dc.subjectпрецедентні текстиuk
dc.subjectон-лайнова газетаuk
dc.subjectкомунікативна компетенціяuk
dc.subjectcollective professional language personalityuk
dc.subjectscientific world pictureuk
dc.subjectprecedent textsuk
dc.subjecton-line newspaperuk
dc.subjectcommunicative competenceuk
dc.titleФормирование коллективной профессиональной языковой личности студента-юриста и студента-журналиста средствами английского языкаuk
dc.title.alternativeФормування колективної професійної мовної особистості студента-юриста та студента-журналіста засобами англійської мовиuk
dc.title.alternativeThe forming of the collective professional language personality of the law-student and journalist-student with the help of Englishuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Мова

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
212-216a.pdf226.18 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.