Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/543
Title: Системный подход в изучении отражения времени
Other Titles: Системний підхід у вивченні відбиття часу
Approach of the systems is in study of reflection of time
Authors: Киреева, Зоя Александровна
Кіреєва, Зоя Олександрівна
Kirieieva, Zoia O.
Citation: Вiсник Одеського нацiонального унiверситету=Odessa National University Herald
Issue Date: 2010
Publisher: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Keywords: время
восприятие длительности
типы развития сознания
час
сприйняття тривалості
типи розвитку свідомості
time
perception of duration
types of development of consciousness
Series/Report no.: Психологія;Т. 15, вип. 9
Abstract: В статье в рамках системного подхода прослежены изменения на первом и втором уровне отражения времени испытуемыми 10–15 лет и отмечена следующая тенденция: при максимально точном воспроизведении временных промежутков репрезентации времени отражают сложную форму когнитивной деятельности подростков.
У статті в рамках системного підходу простежені зміни на першому й другому рівні відбиття часу випробуваними 10–15 років і відзначена наступна тенденція: при максимально точному відтворенні часових проміжків репрезентації часу (перший рівень) відбивають складну форму когнітивної діяльності підлітків (другий рівень).
In the article within the framework of approach of the systems traced change at first and the second level of reflection of time by an examinee 10–15 years and the following tendency is marked: at the maximally exact reproducing of temporal intervals of presentation of time reflect the difficult form of cognitiv activity of teenagers.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/543
Appears in Collections:Вісник Одеського національного університету. Психологія

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
53-61.pdf119.08 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.