Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/5295
Title: Применение методов арт-терапии при оказании социально-психологической помощи лицам с аддиктивным поведением
Other Titles: Застосування методів арт-терапії при наданні соціально-психологічної допомоги особам з адиктивною поведінкою
Using art therapy in psycho-social support for people with addictive behavior
Authors: Губская, В. В.
Губська, В. В.
Gubskaya, V. V.
Citation: Вісник Одеського національного університету = Odesa National University Herald
Issue Date: 2014
Publisher: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Keywords: aддикция
аддиктивное поведение
арт-терапия
влечение
экзистенция
деятельность
адикція
адиктивна поведінка
арт-терапія
потяг
екзистенція
діяльність
addiction
addictive behaviors
art therapy
desire
existence
activity
Series/Report no.: Психологія;Т. 19, вип. 2(32)
Abstract: В статье описывается проблема аддиктивного поведения, его этимология, классификация, биологические механизмы. Рассматриваются возможные методы лечения и коррекции аддиктивного поведения. Представлена программа для детей школьного возраста, направленная на профилактику и предупреждение аддиктивного поведения. Мы попытались охарактеризовать современную методологию изучения аддиктивного поведения, которая сконцентрирована на выявлении радикальных качественных различий между человеком, склонным к аддиктивному поведению, и человеком, характеризующимся отсутствием зависимостей.
У статті розглядається проблема адиктивної поведінки, її етимологія, класифікація, біологічні механізми. Розглядаються можливі методи лікування та корекц ії адиктивної поведінки. Представлена програма для дітей шкільного віку, спрямована на профілактику та попередження адиктивної поведінки. Ми спробували охарактеризувати сучасну методологію вивчення адиктивної поведінки, яка сконцентрована на виявленні радикальних якісних відмінностей між людиною, схильною до адиктивної поведінки, і людиною, що характеризується відсутністю залежностей.
This paper describes the problem of addictive behavior, its etymology, classification, biological mechanisms. Our objective was — rassmatret possible treatments and correction of addictive behavior. Remedial developmental stage involves the admissibility teenager to ever-changing life of the labor collective, by incorporating a variety of vital types and forms of work, expanding his world, promote the interests and abilities of individuality through self-expression. Addiction of the individual is a serious social problem, as expressly may have negative consequences such as loss of health, conflicts with others, crimes. In addition, it is the most common type of deviation, somehow affecting any family. In a broad sense, the addiction mean «the desire to rely on someone or something in order to obtain satisfaction or adaptation.» Conditionally can talk about normal and excessive dependence. In some cases there is a disruption of normal relations of dependence, the tendency to over-dependence, which generates problematic symbiotic relationship, excessive attachment to anything or dependent behavior. Dependent behavior is closely related to the abuse by the person something or someone, and violations of her needs. Training resistance to negative social influences -develops the ability to say «no» in the case of negative peer pressure. Training affective valuable learning-formed decision-making skills, increased self-esteem, self-stimulated processes and develop positive life skills tsennostey.Trening-forming ability to communicate, maintain friendships and constructively resolve сonflicts. This methodology study of addictive behavior that focuses on the identification of the radical qualitative differences between a persons prone to addictive behavior, and the persons characterized by the absence of dependencies.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/5295
Appears in Collections:Вісник Одеського національного університету. Психологія

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
93-102.pdf97.76 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.