Особливості підбору методів корекції неконструктивних копінг-стратегій дошкільників

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2014
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
У статті розглянуто проблеми підбору індивідуальних методів роботи з проблемою корекції копінг-стратегій дітей дошкільного віку. У вибірки дітей, з якими проводилась робота, причиною зміни у поведінці та когнітивному розвитку причиною був безконтрольний перегляд програми телепередач. Організація професійної роботи є обов’язковою частиною корекційної роботи з дітьми.
В статье рассмотрены проблемы подбора индивидуальных методов работы с проблемой коррекции копинг-стратегий детей дошкольного возраста. В выборке детей, с которыми проводилась работа, причиной изменений в поведении и когнитивном развитии был бесконтрольный пересмотр программы телепередач. Организация профессиональной работы является обязательной частью коррекционной работы с детьми.
In this article is set out modern researchers problems the mechanisms of protective personality. Analyzed the main researchers selected issues in modern Ukrainian and foreign psychological science. The is the results of empirical research coping strategies and the behavior preschool children and protective mechanisms. Therefore, for successful correction of behavioral, emotional and cognitive spheres of the child, it is necessary to create in it a positive attitude to communication with psychologists, educators, parents and compatible games with their peers. It is also important to enhance the research activity of the child. Essential for the effectiveness is the minimum amount of time that the child spends watching TV. It was used as a means of compensating the TV as a significant object for the child and means spending time at home. It depends on the awareness of adult development ineffective protective mechanisms in children of preschool age and professional skills of teachers, friendly and attentive attitude to the child by both Tutors, and parents (guardians). Play therapy is a method of psychotherapy for children and adults using games. In the work with children game adjusts negative attitudes, fears, insecurities that are suppressed by the child develops the child’s ability to communicate, increases the range of available for child action items.
Опис
Ключові слова
захисні механізми, копінг-стратегії, корекційна робота, гра, дошкільний вік, защитные механизмы, копинг-стратегии, коррекционная работа, игра, дошкольный возраст, mechanisms of defense, coping strategies, contemporary theory, adaptation, behavior, preschool age
Бібліографічний опис
Вісник Одеського національного університету = Odesa National University Herald
DOI
ORCID:
УДК