Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/4477
Title: | Постмодернистский художественный текст как герменевтическая игра с читателем |
Other Titles: | Postmodernist artistic text as a hermeneutic game with a reader |
Authors: | Мусий, Валентина Борисовна Мусій, Валентина Борисівна Musiy, Valentyna B. |
Citation: | Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В.О. Сухомлинського |
Issue Date: | 2013 |
Keywords: | постмодернизм герменевтика игра интерпретация авторская модель Иган, Дженнифер Кортасар, Хулио постмодернізм гра інтерпретація авторська модель Іган, Дженніфер Кортасар, Хуліо postmodernism hermeneutics game interpretation author’s model Jennifer Egan Julio Cortazar |
Series/Report no.: | Філологічні науки;Вип. 4.11 (90). |
Abstract: | Статья посвящена анализу решения проблемы понимания в литературе постмодернизма. «Цитадель» Дж. Иган, «Ночью на спине, лицом кверху» Х. Кортасара рассмотрены как герменевтическая игра, в которой понимание
авторской модели достигается путем прохождения читателя по ряду кругов различных интерпретаций одного и того же события. Стаття присвячена аналізу рішення проблеми розуміння в літературі постмодернізму. «Цитадель» Дж. Іган та «Ніччю на спині, обличчям доверху» Х. Кортасара розглянуто як герміневтичну гру, в якій розуміння авторської моделі уможливлюється шляхом проходження читача по ряду кругів різноманітних інтерпретацій однієї й той же події. The article is devoted to the analysis of solving the problem of understanding in literature of postmodernism. “The Keep” by Jennifer Egan, “At Night on the Back by a Face up to the Sky“ by J. Cortazar are considered as hermeneutic game in which understanding of author’s model is achieved by a number of circles of different interpretations of one and the same event. |
URI: | http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/4477 |
Appears in Collections: | Статті та доповіді ФФ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
153-158.pdf | 112.2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.