Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/4424
Title: | Особливості самопрезентаційної поведінки освітян як представників соціономічних професій |
Other Titles: | Особенности самопрезентационного поведения педагогов как представителей социономических профессий Features of presentation conduct of teachers as representatives of socionomic professions |
Authors: | Кононенко, Анатолій Олександрович Кононенко, Aнатолий Aлександрович Kononenko, Anatoliy O. |
Citation: | Вiсник Одеського нацiонального унiверситету=Odessa National University Herald |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Одеський національний університет імені І. І. Мечникова |
Keywords: | педагогічна діяльність особистість педагога cоціономічні професії самопрезентація стратегії самопрезентації педагогическая деятельность личность педагога социономические профессии самопрезентация стратегии самопрезентации pedagogical activity personality of teacher socionomic profession presentation strategies of presentation |
Series/Report no.: | Психологія; Т. 18, вип. 23 |
Abstract: | Стаття присвячена аналізу специфіки самопрезентації та самопрезентаційної поведінки сучасних педагогів. Показано, що самопрезентація сучасного педагога завжди здійснюється в межах соціального контексту, куда включається не тільки конкретна соціальна ситуація, але й суб’єкт і об’єкт самопрезентації, тобто на формування специфічного стилю самопрезентації сучасного педагога суттєво впливає його віднесеність до групи соціономічних професій. Статья посвящена анализу специфики самопрезентации и самопрезентационного поведения современных педагогов. Показано, что самопрезентация современного педагога всегда осуществляется в пределах социального контекста, куда включается не только конкретная социальная ситуация, но и субъект и объект самопрезентации, то есть на формирование специфического стиля самой презентации современного педагога существенно влияет его принадлежность к группе социономических профессий. The article is devoted the analysis of specific of presentation and presentation conduct of modern teachers. It is rotined that presentation of modern teacher is always carried out within the limits of social context, is included not only concrete social situation but also subject and object of presentation, that on forming of specific style of presentation of modern teacher substantially influences him to the group of socionomic professions. |
URI: | http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/4424 |
Appears in Collections: | Психологія та соціальна робота |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
143-149.pdf | 217.84 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.