Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/4406
Title: Связь качественно-динамических характеристик категоризации с креативностью в зависимости от специфики ментального опыта
Other Titles: Зв'язок якісно-динамічних характеристик категоризації з креативністю в залежності від специфіки ментального досвіду
The relation between qualitative-dynamic characteristics of the categorization and creativity depending on the specifics of a mental experience
Authors: Гусакова, Марина Петровна
Гусакова, Марина Петрівна
Gusakova, Maryna P.
Citation: Вiсник Одеського нацiонального унiверситету=Odessa National University Herald
Issue Date: 2013
Publisher: Одеський національний університет ім. І. І. Мечнікова
Keywords: категоризация
мета-уровень деятельности
креативность
ментальный опыт
когнитивная стратегия
катетеризація
метарівень діяльності
креативність
ментальний досвід
когнитивна стратегія
categorizing
meta-activity level
creativity
mental experience
strategy cognitive
Series/Report no.: Психологія;Т. 18, вип. 24
Abstract: В статье раскрывается вопрос обусловленности индивидуализации процессов категоризации вышележащим метауровнем деятельности. Показано, что выбор формальной, индивидуально-ригидной и индивидуально-гибкой стратегий категоризации может быть обусловлен уровнем развития креативных способностей. Установлено, что индивидуальные предпосылки стратегий категоризации имеют разную структуру в зависимости от специфики образования (ментального опыта).
У статті розкривається проблема обумовленості індивідуалізації процесів катетеризації вищім метарівнем діяльності. Показано, що вибір формальної, індивідуально-ригідної і індивідуально-гнучкої стратегій катетеризації може бути обумовлений рівнем розвитку креативних здібностей. Встановлено, що індивідуальні передумови стратегій катетеризації мають різну структуру залежно від специфіки освіти (ментального досвіду).
The article views the question of conditionality of the individual categorization. This categorization is determined by the meta-level activities. It is shown that the choice of «formal», «individual and rigid» and «individual and flexible» strategy of a cat¬egorization can be caused by a level of development of the creative abilities. It is established that the individual preconditions of the strategy of a categorization have a different structure depending on specifics of the education (mental experience).
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/4406
Appears in Collections:Вісник Одеського національного університету. Психологія

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
85-93.pdf609.7 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.