Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/4385
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПудич, С. А.-
dc.contributor.authorПудіч, С. О.-
dc.contributor.authorPudich, S. О.-
dc.date.accessioned2014-01-29T12:11:06Z-
dc.date.available2014-01-29T12:11:06Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationВiсник Одеського нацiонального унiверситету=Odessa National University Heralduk
dc.identifier.urihttp://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/4385-
dc.description.abstractВ данной статье поднимается вопрос о манипулятивном воздействии средств массовой информации на индивида посредством новостных сюжетов. Проанализированы социологические исследования авторитетных социологических центров в области использования населением информационнокоммуникативных каналов и доверия к получаемой информации. Приведены факторы, от которых зависит выбор способа манипуляции, а также рекомендации по защите от нежелательного воздействия.uk
dc.description.abstractУ даній статті піднімається питання про маніпулятивний вплив засобів масової інформації на індивіда за допомогою новинних сюжетів. Проаналізовано соціологічні дослідження авторитетних соціологічних центрів в сфері використання населенням інформаційно-комунікативних каналів і довіри до одержаної інформації. Наведено фактори, від яких залежить вибір способу маніпуляції, а також рекомендації по захисту від небажаного впливу.uk
dc.description.abstractThis article raises the question of the manipulative influence of the media on individuals through news stories. Analyzed sociological research authoritative sociological centers in the field of public information and communication channels and trust in the information received. Shows the factors that affect the choice of method of manipulation, as well as recommendations for protection from unwanted exposure.uk
dc.language.isoruuk
dc.publisherОдеський національний університет імені І. І. Мечниковаuk
dc.relation.ispartofseriesПсихологія; Т. 18, вип. 22, ч. 3-
dc.subjectполитическая рекламаuk
dc.subjectСМИuk
dc.subjectманипуляцияuk
dc.subjectвыборыuk
dc.subjectвостные сюжетыuk
dc.subjectскрытая рекламаuk
dc.subjectвоздействие на индивидаuk
dc.subjectполітична рекламаuk
dc.subjectЗМІuk
dc.subjectманіпуляціяuk
dc.subjectвибориuk
dc.subjectсюжети новинuk
dc.subjectpolitical advertisinguk
dc.subjectmediauk
dc.subjectmanipulationuk
dc.subjectelectionuk
dc.subjectnews epizoduk
dc.subjecthidden advertisinguk
dc.subjectinfluence on individualsuk
dc.titleСкрытая политическая реклама в новостных сюжетах как средство манипуляции электоральным поведением в современной Украинеuk
dc.title.alternativeПрихована політична реклама в новинних сюжетах як засіб маніпуляції електоральною поведінкою в сучасній Україніuk
dc.title.alternativeHidden political advertising in a news as a means of manipulation of electoral behavior in modern Ukraineuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Психологія та соціальна робота

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
50-57.pdf241.84 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.