Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/3853
Title: Класифікація мовленнєвих масок в англомовному усному рекламному дискурсі
Other Titles: Классификация речевых масок в англоязычном устном рекламном дискурсе
Classification of Speech Masks in English Oral advertised Discourse
Authors: Євдокимова, Інна Олександрівна
Евдокимова, Инна Александровна
Yevdokymova, Inna O.
Citation: Записки з романо-германської філології = Writings in Romance-Germanic Philology
Issue Date: 2013
Publisher: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Keywords: мовленнєва маска
рекламний дискурс
класифікація масок
інформування
переконання
навіювання
речевая маска
рекламный дискурс
классификация масок
информирование
убеждение
внушение
speech mask
advertised discourse
classification of masks
informative
persuasive and suggestive
Series/Report no.: ;Вип. 1(30).
Abstract: У статті розглянуто мовленнєва маска як лінгвістичний феномен, наведено критерії класифікації та виділено види мовленнєвої маски в англомовному усному рекламному дискурсі. Встановлено, що в усному рекламному дискурсі маска є рівнозначною певній позиції автора дискурсу, яка реалізується вербальними та паравербальними засобами. У зв'язку з тим, що кожний вид мовленнєвої маски характеризується певними інтонаційними засобами реалізації, мовленнєві маски в усному рекламному дискурсі були поділені на інформувальні, переконувальні та навіювальні.
В статье рассмотрена речевая маска как лингвистический феномен, приведены критерии классификации и выделены виды речевой маски в англоязычном устном рекламном дискурсе. Установлено, что в устном рекламном дискурсе маска равнозначна определенной позиции автора дискурса, которая реализуется вербальными и паравербальными способами. В связи с тем, что каждый вид речевой маски характеризуется определенными интонационными способами реализации, речевые маски в устном рекламном дискурсе были поделены на информирующие, убеждающие и внушающие.
The immediate aim of the article is to define the speech mask as a linguistic phenomenon, work out the classification criteria and single out speech mask types of in English oral advertised discourse. It is stated that in the advertised discourse the mask is equivalent to the author's position of the discourse which is characterized by verbal and paraverbal means. As every type of speech mask is characterized by definite intonation means, it is considered reasonable to divide speech masks in the oral advertised discourse into informative, persuasive and suggestive.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/3853
Appears in Collections:Записки з романо-германської філології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
74-80.pdf92.92 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.