Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/3844
Title: | Идентичность в лингвокультурологии XXI столетия: на подступах к изучению |
Other Titles: | Ідентичність у лінгвокультурології XXI століття: на підступах до вивчення Approaching research in identity in the XXI-st century linguoculturology |
Authors: | Матузкова, Елена Прокопьевна Матузкова, Олена Прокопівна Matuzkova, Olena P. |
Citation: | Записки з романо-германської філології = Writings in Romance-Germanic Philology |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Одеський національний університет імені І. І. Мечникова |
Keywords: | идентичность лингвокультурология ключевые проблемы дисциплинарный статус ідентичність лінгвокультурологія ключові проблеми дисциплінарний статус identity linguoculturology key issues disciplinary status |
Series/Report no.: | ;Вип. 2(29). |
Abstract: | В статье обосновывается актуальность изучения идентичности как когнитивно-дискурсивной лингвокультурологической категории. С этой целью рассматриваются ключевые дискуссионные проблемы современной лингвокультурологии, связанные с ее дисциплинарным статусом, объектом, предметом, целями, задачами и методологией исследования. У статті обґрунтовується актуальність вивчення ідентичності як когнітивно-дискурсивної лінгвокультурологічної категорії. З цією метою розглядаються ключові дискусійні проблеми сучасної лінгвокультурології, пов'язані з її дисциплінарним статусом, об'єктом, предметом, цілями, задачами і методологією дослідження. The article proves the relevance and importance of cognitive-discursive studies in identity as linguoculturologic category. To this end we have been dealing with the key problematic issues of the XXI-st century linguoculturology, connected with its disciplinary status, subject, object, aims, tasks and methodology of research |
URI: | http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/3844 |
Appears in Collections: | Записки з романо-германської філології |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
102-110.pdf | 101.21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.