Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/36600
Title: Нейропсихологічна діагностика і корекція порушень читання у дітей з вадами зору
Authors: Кременчуцька, Маргарита Костянтинiвна
Кіпаренко, Олена Леонідівна
Чикур, Лілія Дмитрівна
Пундєв, Володимир Васильович
Добриніна, Ірина Вікторівна
Kremenchutska, Margaryta K.
Chykur, Liliia D.
Pundiev, Volodymyr V.
Citation: Офтальмологічний журнал
Issue Date: 2022
Keywords: порушення читання
дислексія
нейропсихологічна діагностика
нейропсихологічна корекція
діти з вадами зору
труднощі регуляції та контролю
Series/Report no.: ;№ 4(507).
Abstract: Вступ. Кожен рік кількість дітей з порушеннями навичок читання збільшується. У статті акцентовано увагу на нейропсихологічному підході до дослідження порушень оволодіння навичкою читання у дітей з вадами зору. Мета роботи. Дослідити впчив нейропсихологічних показників на порушення читання у дітей з вадами зору. Матеріали і методи. Вибірку дослідження склали 72 дитини віком від 8 до 12 років, з яких 36 дітей мат різні вади зору. В дослідженні використано батарею нейропсихологічних тестів О.Р. Лурії (дитяча версія Ж.М. Глозман). Статистичний аначіз проводився за допомогою IBM SPSS Statistics 23. Результати. Аналіз нейропсихологічних проб виявив достовірні відмінності (р<0,050) між експериментальною та контрольною групами. Нейропсихоло- гічний симптамокомплекс (кластер) для дітей з вадами зору містить певні маркери, що відповідають за регуляцію та контроль: незапам’ятовування послідовності елементів, незапам’ятовування смислових елементів тексту, не- сформованість холістичного читання, низький темп читання, неможливість скласти програму розв ’язання задачі, труднощі}’ знаходженні узагальненого поняття, конкретно-ситуативне узагальнення. Висновки. Встановлено, що на порушення читання у дітей з вадами зору вшиває рівень сформованості нейропсихологічних показників, а саме регуляторні механізми, яку руховій так й у інтелектуальній сферах. Розуміння нейропсихологічних механізмів порушень читання у дітей з вадами зору має вирішальне значення для диференціачьної нейропсихологічної діагностики та подальшого правильно збудованого корекційного маршруту роботи нейропсихолога.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/36600
Other Identifiers: УДК 617.75 : 616.8 : 159.946.4] -053.5-072.85-085.851
Appears in Collections:Статті та доповіді ФПСР
Статті та доповіді ФФ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
68-74.pdf609.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.