Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/3591
Title: РЕКЛАМНИЙ ТЕКСТ: АКСІОЛОГІЧНА ФУНКЦІЯ ПРИКМЕТНИКІВ У ФОКУСІ ПРАГМАЛІНГВІСТИКИ
Other Titles: The Text of the Advertisement: axiological function of adjectives in the focus of the pragmalinguistics
Рекламный текст: аксиологическая функция имен прилагательных в фокусе прагмалингвистики
Authors: Рязанцева, Д. В.
Riazantseva, D. V.
Citation: Слов’янський збірник : Збірник наукових праць
Issue Date: 2012
Publisher: Одеський національний університет
Keywords: аксіологія
елатив
компаратив
суперлатив
рекламний текст
прагматика
axiology
elative
superlative
comparative forms of the adjectives
the advertisement text
pragmatics
аксиология
элатив
рекламный текст
Series/Report no.: ;Вип. 17.ч.1 С. 386-391
Abstract: У статті репрезентовано теоретичний опис аксіологічних функцій прикметників у рекламному тексті. Аналізується ненормативне використання форм елатива, компаратива, суперлатива та їхній «прагматичний заряд», що актуалізується в дискурсивній практиці сучасних мовців
The article presents a theoretical description of the axiological functions of the adjectives in the advertisement texts. The usage of the non-normative forms of the degrees of comparison, as well as their pragmatic potential that is updated in the discursive practice of the modern participants of language communication has been analyzed in this article
В статье представлено теоретическое описание аксиологических функций имен прилагательных в рекламном тексте. Анализируется ненормативное использование форм элатива, компаратива, суперлатива, а также их «прагматическая заряженность», что актуализируется в дискурсивной практике современных участников языковой коммуникации
Description: Слов’янський збірник: Збірник наукових праць.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/3591
Appears in Collections:Слов’янський збірник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sbornik slav.386-391.pdf1.18 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.