Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/3577
Title: | СЕМИОТИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ ДИСКУРСА АДВОКАТА В ПЕРЕКРЕСТНОМ ДОПРОСЕ (на материале романа Э.-С. Гарднера «The Case of the Screaming Woman») |
Other Titles: | Semiotic characterstic of the discourse of an attorney in a crossexamination (on the material of E. S. Gardner’s «The case of the screaming woman») Семіотичні особливості дискурсу адвоката у перехресному допиті (на матеріалі роману Е. С. Гарднера «The case of the screaming woman») |
Authors: | Фастовец, Е. Н. Fastovets, E. N. Фастовець, О. М. |
Citation: | Слов’янський збірник : Збірник наукових праць |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Видавничий дім Дмитра Бураго |
Keywords: | семиотика художественного текста американский судебный дискурс английский язык semiotic of text US legal discourse English Language семіотика художнього тексту американський судовий дискурс англійська мова |
Series/Report no.: | ;Вип. 17.ч.2 С.516-523 |
Abstract: | В статье выявляются особенности акцентуации синтаксической, семантической и прагматической функций в дискурсе адвоката в процессе перекрестного допроса свидетелей, описанного в романе Э. С. Гарднера. The article studies the specifics of the accentuation of syntactic, semantic and pragmatic functions in the discourse of an attorney in the process of witnesses’ crossexamination, as described in the E. S. Gardner’s novel. У статті виявлено особливості акцентування синтаксичної, семантичної та прагматичної функції у дискурсі адвоката Пері Мейсона у процесі перехресного допиту свідків, описаного у романі Е. С. Гарднера. |
Description: | Слов'янський збірник. (збірник наукових праць). - К.:Видавничий дім Дмитра Бураго,2012.-Вип.17.- Ч.2. |
URI: | http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/3577 |
Appears in Collections: | Слов’янський збірник |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
sbornik slav2.516-523+.pdf | 1.6 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.