Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/35764
Title: Інтертекстуальні зв’язки з «Божественною комедією» Данте в оповіданні Томаса Ліготті «Дзвоники дзвонитимуть вічно» («The bells will sound forever»)
Other Titles: Intertextual connections with Dante’s “Divine Comedy” in Thomas Ligotti’s story “The Bells Will Sound Forever”
Authors: Фомін, Гліб
Fomin, Hlib
Citation: Вісник Одеського національного університету = Odesa National University Herald
Issue Date: 2022
Publisher: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Keywords: оповідання
притча
поема
жанр
алюзія
інтертекст
Данте Аліґ’єрі
Томас Ліготті
story
parable
poem
genre
allusion
intertext
Dante Alighieri
Thomas Ligotti
Series/Report no.: Філологія;Т. 27, вип. 1(25).
Abstract: Мета статті – дослідити оповідання сучасного американського письменника Томаса Ліготті в аспекті інтертекстуальності. Обґрунтовується висновок про наявність в оповіданні алюзій на поему Данте Аліґ’єрі «Божественна комедія», другої її частини «Чистилище». Тому головними методами дослідження були інтертекстуальний, а також типологічний. У статті підкреслюється, що важливість перегуку оповідання Т. Ліготті саме з цією частиною «Божественной комедії» полягає у тому, що Данте ввів образ чистилища (офіційно католицька церква визнала його існування вже після його смерті) як образ місця надії та порятунку, каяття і вибору, де душі тих, хто розкаявся, можуть працювати над своїм остаточним спокутуванням. Все це має відношення до історії головного героя Ліготті. Головна увага автора статті була сконцентрована на вивченні образної системі твору, а саме – образах оповідача та розповідача, а також Місс Пік, володарки готелю, перебування в якому мало рокові наслідки для розповідача. Досліджуються опис зовнішності, одягу, рухів персонажів в обох творах. Робиться висновок про те, що використання алегорій, метафор і символіки, з поеми Данте дало автору оповідання можливість не тільки розкрити теми спокути, очищення і наслідків гріха, які є головними у творчості Данте, але й надати подіям та образам свого твору універсального сенсу. Новизна статті полягає у тому, що це перший досвід виявлення ознак звернення Ліготті до Данте.
The purpose of the article is to study the short story by the contemporary American writer Thomas Ligotti in terms of intertextuality. The conclusion is made that the story contains allusions to Dante Alighieri’s poem “The Divine Comedy” and its second part “Purgatory”. Therefore, the main methods of the study were intertextual and story with this part of the Divine Comedy lies in the fact that Dante introduced the image of Purgatory (officially, the Catholic Church recognized its existence after his death) as an image of a place of hope and salvation, repentance and choice, where the souls of the repentant can work on their final redemption. All this is relevant to the story of the protagonist Ligotti. The main attention of the author of the article was focused on the study of the figurative system of the work, namely, the images of the narrator and the narrator, as well as Miss Peak, the owner of the hotel, whose stay had fatal consequences for the narrator. The description of the appearance, clothing, and movements of the characters in both works is studied. It is concluded that the use of allegories, metaphors and symbolism from Dante’s poem gave the author of the story the opportunity not only to reveal the themes of atonement, purification and the consequences of sin, which are central to Dante’s work, but also to give the events and images of his work a universal meaning. The novelty of the article lies in the fact that this is the first experience of identifying signs of Ligotti’s appeal to Dante.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/35764
Other Identifiers: УДК 821.111–82–32
Appears in Collections:Вісник Одеського національного університету. Філологія: літературознавство, мовознавство

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
72-77.pdf422.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.