Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/34655
Title: Використання соціальних медіа для ефективної діяльності сучасних підприємств
Other Titles: Use of social media for effective activities of modern enterprises
Authors: Максимова, Юлія Олександрівна
Рудик, Олег Григорович
Залецька, Інна Олександрівна
Maksymova, Yuliia O.
Rudyk, Oleh H.
Zaletska, Inna O.
Citation: Економіка та суспільство
Issue Date: 2023
Keywords: підприємство
соціальні медіа
цільова аудиторія
таргетована реклама
персональний підхід
enterprise
social media
target audience
targeted advertising
personal approach
Series/Report no.: ;№ 47.
Abstract: Стаття присвячена розгляду актуальних питань використання соціальних медіа для ефективної роботи сучасних підприємств. Розглянуто основні шляхи вдосконалення та розвитку соціальних мереж підприємства для досягнення найкращих результатів, збільшення потенційних клієнтів та прибутку. Проаналізовано сучасні методи просування, переваги та недоліки використання соціальних медіа, проблеми з якими можуть стикнутися підприємства у соціальних мережах. Окреслено особливості таргетованої реклами та важливість персонального підходу та побудови портрета цільової аудиторії підприємства, що надасть можливість спростити маркетингову діяльність підприємства. Також розглянуто, як використання соціальних медіа дає можливість фактично побачити, в яких напрямках діяльності підприємство досягає успіху з клієнтами, а де потрібно зосередитися на вдосконаленні.
The article is devoted to the consideration of topical issues of using social media for the effective operation of modern enterprises. The main ways of improving and developing the company’s social networks to achieve the best results, increase potential customers and profits are considered. Modern methods of promotion, advantages and disadvantages of using social media, problems that enterprises may face in social networks are analyzed. The features of targeted advertising and the importance of a personal approach and building a portrait of the company's target audience are outlined, which will provide an opportunity to simplify the company's marketing activities. It is also considered how the use of social media gives an opportunity to actually see in which areas of activity the company is successful with customers, and where it is necessary to focus on improvement. It is important to remember that the use of social networks for business activities has its advantages and disadvantages, it can both increase profits and become an item of high costs in case of ineffective actions. If a business starts social media without a clear plan, it can lose valuable time and money. An important step in social media is to create a detailed content plan for each social network. It maximizes marketing efforts on social platforms and helps the business achieve business goals. Posting content on social media can be informative, but it’s not enough to generate feedback from potential customers or gain their trust. It is very important to constantly be in touch with your customers.To do this, you need to make a detailed portrait of the consumer, detailing allows you to see the goals, motivations and problems of a potential buyer that a specific company should solve. Having a portrait of the target buyer, you can easily compare it with new buyers and understand who is already ready to buy the product and who is not convinced of the need to buy. When the company knows exactly what the customer is interested in, it is much easier to create a unique offer that will solve the need of the potential buyer, thereby increasing sales and profits.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/34655
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-47-75
Other Identifiers: УДК 330.341.1
Appears in Collections:Статті та доповіді ЕПФ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
75.pdf154.09 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.