Публічно-правовий договір в адміністративному праві Німеччини

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2022
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
Стаття присвячена публічно-правовому договору в адміністративному праві Німеччини. Розглянуто питання співвідношення публічно-правового договору та адміністративного акту в контексті принципу свободи вибору форми дії адміністративних органів. Зроблено аналіз законодавчої бази публічно-правового договору. Перш за все, це охоплює детальний розгляд § 54 Закону про адміністративний процес як центральної норми публічно-правового договору, так само позначені питання обмежень у правозастосовчій практиці § 54 ЗАП. Наряду з цим, розглянуто й конституційний бекграунд публічно-правового договору. Особлива увага при цьому надана принципу правомірності дій органів управління та його двом основним компонентам: принципу верховенства закону та принципу дотримання закону, які різною мірою мають вплив на публічно-правовий договір. Розглянута в статті подвійна природа публічно-правових договорів, в першу чергу, пов’язана з тим, що сам публічно-правовий договір безпосередньо є фігурою як матеріального так і процесуального права. Проаналізовані відмінні риси публічно-правового договору в контексті його розмежування від інших форм реалізації своїх повноважень адміністративними органами влади. В першу чергу, це зачіпає адміністративний акт на вимогу як найбільш близького до публічно-правового договору через його зовнішні прояви. Так само це зачіпає й адміністративний акт з додатковими умовами, через те, що він володіє характеристиками, що вводять в оману, схожими з договірними відносинами. В зв’язку з цим, зроблено огляд безпосередньо самого предмету договору як вирішального чинника, що дозволяє класифікувати його як договір, укладений в сфері публічного адміністративного права. Розглянута роль теорії особливого права та її вплив на процес індикації публічно-правового договору. В зв’язку з цим, розглянуто й кульгаючий взаємний договір, як особлива форма публічно-правового договору. Особливе місце в статті надано питанням термінології. Зроблено висновок, що в українському адміністративному праві немає аналогів та схожого підходу не тільки до питання класифікації, а й співвідношення розглянутих термінів, які розвинуло німецьке адміністративне право.
The article focuses on the public-law contract in German law. It considers the relationship between the public-law contract and the administrative act in the context of the principle of freedom of choice of form of action of the administrative authorities. It analyses the legal basis of the public law contract. First of all, these covers § 54 of the Administrative Procedure Act as the central norm of the public law contract. Issues relating to the limitations in the enforcement of § 54 are also outlined. In addition, the constitutional background of the public contract is discussed. Particular attention is paid to the principle of lawfulness of government action and its two main components: the rule of law and the principle of compliance with the law, which have a varying impact on the public-law contract. The article also considers the dual nature of public-law contracts, which is primarily due to the fact that the public-law contract itself is directly a figure of both procedural and substantive law. Distinctive features of a public-law contract in the context of its differentiation from the other forms of implementation by administrative authorities of their powers are analyzed. First of all, it affects the administrative act on demand as the closest to the public-law contract type of its external manifestations. The same applies to an administrative act with additional conditions, since it has misleading characteristics similar to a contractual relationship. The subject matter of the contract itself was analyzed as a decisive factor enabling it to be classed as a contract entered into in the field of public administrative law. The role of the theory of special law and its impact on the process of identifying the public law contract was examined. In this regard, the limping mutual contract as a special form of a public-law contract has been defused. A special place in the article is given to the issues of terminology. It is concluded that Ukrainian administrative law has no analogues and similar approach not only to the question of classification but also to the correlation of the considered notions developed by German administrative law.
Опис
Ключові слова
публічно-правовий договір, адміністративний акт, адміністративний орган, адміністративний акт за вимогою, форми управлінських дій, адміністративний акт з додатковими умовами, рівнозначні підлеглі стосунки, теорія особливого права, теорія приватноправового адміністративного права, public-law contract, administrative act, administrative body, administrative act on demand, forms of administrative actions, administrative act with additional conditions, equivalent subordinate relations, theory of special law, theory of Private Administrative law
Бібліографічний опис
Правова держава = Правовое государство = Сonstitutional State
ORCID:
УДК