Риторична маніпуляція прихильністю аудиторії у виступах впізнаваних спікерів

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2022
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті розглядається феномен риторичного загравання з публікою у виступах відомих осіб. Увагу зосереджено на комунікаційному контексті та комунікаційному бекграунді як особливих формах публічної взаємодії впізнаваного спікера та його аудиторії. Також проаналізовано феномен інтригуючого виступу. Заінтригована публіка уважно придивляється до настрою та дій впізнаваного спікера на сцені, до його преамбульних зауважень та початку викладу основної суті. Відтак аудиторія перебуває під впливом як мовлення виступаючого, так і його паралінгвістичних засобів комунікації. Така риторична маніпуляція прихильністю налаштованої аудиторії розглядається на прикладі відомих промов Стіва Джобса на презентації I айфону (2007) та Марка Цукерберга перед випускниками Гарвардського університету (2017).
The article considers the phenomenon of rhetorical flirtation with the public in the speeches of famous people. The focus is on the communication context and the communication background as special forms of public interaction between the recognizable speaker and his audience. As specific features of the speech, the communication background and context can provoke a recognizable speaker to rhetorical manipulation. If the audience is well aware of the speaker's communication skills, then he, in turn, can also "play" with her. The phenomenon of intriguing speech is also analyzed. The intrigued audience pays close attention to the mood and actions of the recognizable speaker on stage, to his preamble remarks and the beginning of the main essence. Witty speech techniques, traditional jokes, gestures and facial expressions, recalling the circumstances of his life or episodes from previous public events, intrigue, appealing to listeners and viewers, mocking his status - all this works as a rhetorical manipulation of the audience. Therefore, the audience is influenced by both the speech of the speaker and the paralinguistic means of communication of the famous speaker. Such rhetorical manipulation of the affection of the audience is considered on the example of the famous speeches of Steve Jobs at the presentation of the first iPhone (2007) and Mark Zuckerberg to graduates of Harvard University (2017).
Опис
Ключові слова
комунікаційний бекграунд, комунікаційний контекст, риторичний виступ, впізнаваний спікер, маніпуляція, аудиторія, вплив, інтрига, Communication background, communication context, rhetorical speech, recognizable speaker, manipulation, audience, influence, intrigue
Бібліографічний опис
Прикладна лінгвістика на Півдні України: здобутки і перспективи : кол. монографія / ОНУ ім. І. І. Мечникова; наук. ред. Н. В. Кондратенко. – Одеса; Вінниця: ТВОРИ, 2022.
DOI
ORCID:
УДК