Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/33151
Title: Адміністративно-деліктне право: сучасність та перспективи розвитку
Other Titles: Administrative and tort law: the present and the prospects of development
Authors: Жигайло, Дем’ян Сергійович
Citation: Жигайло, Д. С. Адміністративно-деліктне право: сучасність та перспективи розвитку = Administrative and tort law: the present and the prospects of development : дипломна робота магістра / Д. С. Жигайло. – Одеса, 2020. – 112 с.
Issue Date: 2020
Publisher: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Keywords: 081 право
адміністративний делікт
правовідносини
адміністративна відповідальність
розвиток
Abstract: Реформування інституту адміністративної відповідальності в Україні триває практично стільки ж років, скільки наша країна знаходиться в стані перетворень на демократичну та правову і соціальну. І це зрозуміло, адже з того часу почалось створення власного законодавства, яке спочатку формувалось шляхом часткового оновлення і визнання чинними законодавчих актів УРСР. Це стосувалось і законодавства, яке регулювало адміністративну відповідальність, – законодавства про адміністративні правопорушення. Чинний на той час Кодекс про адміністративні правопорушення (далі – КпАП України), прийнятий ще 1984 р., хоча з багатьма змінами та доповненнями, продовжує діяти й тепер. Вже давно прийняті і діють нові Цивільний, Кримінальний, Кримінальний процесуальний кодекси, а КпАП ніяк не отримає заміни. Кодекс України про адміністративні правопорушення є останнім рудиментом радянської епохи і безнадійно застарів як з моральної, так і з практичної точки зору. З того часу в нього внесено величезну кількість змін, які не мають системного характеру, відзначаються надмірною деталізацією. Поряд із Кодексом в правовій системі України є ще велика кількість інших нормативно-правових актів, які встановлюють відповідальність фізичних та юридичних осіб за вчинення адміністративних проступків, що негативно відбивається на додержанні прав людини, оскільки у різних актах за однаково шкідливі проступки встановлюються відмінні заходи відповідальності. Всім і науковцям, і практикам зрозуміло, що Кодекс розроблявся у зовсім інших соціально-політичних умовах і призначався для захисту відносин, багато з яких вже не є актуальними чи й взагалі не існують. Іншими словами, потреба у реформуванні законодавства про адміністративні правопорушення вже давно перезріла, проте якихось конкретних кроків щодо його здійснення досі не зроблено. Більше того, останніми роками навіть інтерес науковців до проблем інституту адміністративної відповідальності дещо знизився, хоча вони залишаються надзвичайно актуальними. Реформування інституту адміністративної відповідальності становить комплекс заходів, які торкаються не лише оновлення законодавства, але й розбудову нової доктрини адміністративної відповідальності. Таким чином, наукове обґрунтування теоретичних засад інституту адміністративної відповідальності, який відповідає вимогам сучасного рівня розвитку суспільства, і оновлення законодавства, є взаємообумовлюючими напрямками реформування. Реформування інституту адміністративної відповідальності на доктринальному рівні можна вважати визначальним, оскільки саме на цій основі має проходити подальша реформа адміністративно-деліктного законодавства. За таких обставин, розгляд процесу становлення адміністративно-деліктного права, як певним чином «нового» утворення в системі права України з визначенням основних епохальних питань, що потребують нагального вирішення в межах цього утворення, є вкрай доречним та необхідним в умовах сьогоденного стану розвитку адміністративно-правової доктрини.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/33151
Appears in Collections:Економіко-правовий факультет

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
081_Zhyhaylo_Dem'yan_Serhiyovych1.docx37.93 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.