Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/32911
Title: Пріоритети публічної дипломатії України на початку 2020-х рр.
Other Titles: Приоритеты публичной дипломатии Украины в начале 2020-х гг.
Priorities of the Ukraine’s public diplomacy in the early 2020s
Authors: Ковальська, Марина Сергіївна
Ковальская, Марина Сергеевна
Kovalska, Maryna S.
Citation: Діалог: медіа-студії : зб. наук. праць
Issue Date: 2021
Publisher: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Keywords: публічна дипломатія
ЗМІ
міжнародна комунікація
стратегічні напрямки
закордонна аудиторія
світова громадськість
публичная дипломатия
международная коммуникация
стратегические направления
зарубежная аудитория
мировая общественность
public diplomacy
international communication
strategic directions
foreign audience
world community
Series/Report no.: ;Вип. 27.
Abstract: У статті розглядається публічна дипломатія України на сучасному етапі з фокусом уваги на основних пріоритетах серед різноманітних напрямів діяльності, виділених на законодавчому рівні. Детально зазначено коло законодавчих документів, з яких реалізуються норми української публічної дипломатії. Основна увага приділяється ролі засобів масової комунікації у передачі ключової інформації про державу та відповідному формуванні образу України в іноземній суспільній думці. Автор наголошує на необхідності тісної співпраці дипломатів та преси в рамках проведення кампаній та заходів публічної дипломатії. За результатами проведеного дослідження автор групує пріоритети публічної дипломатії на покращення іміджу України, розкриття її індивідуальності у динаміці культурних трансформацій та створення наративів позитивного характеру для сприйняття глобальною аудиторією.
В статье рассматривается публичная дипломатия Украины на современном этапе с фокусом внимания на основных приоритетах среди различных направлений деятельности, выделенных на законодательном уровне. Детально обозначено круг законодательных документов, исходя из которых реализуются нормы украинской публичной дипломатии. Основное внимание уделяется роли средств массовой информации в передаче ключевой информации о государстве и соответствующем формировании образа Украины в иностранной общественной мысли. Автор подчёркивает необходимость тесного сотрудничества дипломатов и прессы в рамках проведения кампаний и мероприятий публичной дипломатии. По результатам проведённого исследования автор группирует приоритеты публичной дипломатии на: улучшение имиджа Украины, раскрытие её индивидуальности в динамике культурных трансформаций и создание нарративов позитивного характера для восприятия глобальной аудиторией.
The purpose of the Ukraine’s public diplomacy, like those of other countries, is led by a strong objective to reach out to foreign publics to secure its national interests. The article contemplates the public diplomacy of Ukraine such as being at the present stage of its further formation, alongside a focus on the main priorities and basic preferences among the scope of activities considered in the various legislative acts and laws. The number of the documents, on the basis of which the norms of the Ukrainian public diplomacy are stationed, are indicated thoroughly. Regarding the foregoing, the aim is to identify the most important areas of the Ukrainian public diplomacy, involving the press, taking into account trends and events in the world that diverse and expand to the future. All over the text, the author assigns high priority to the role of the mass media in its transmission of the essential feedback about the state and the development of the image of Ukraine according to a public thought abroad. With the help of mass media, Ukraine use various instruments of public communication to establish trust between her and more well-off governments in the West. The author points out the need for close cooperation between diplomats and the press during the actual campaigns that vary and the events within the public diplomacy. This resulted in the issue of a research conclusions made by the author, collecting together the ideas that have been made during the investigation. Among the numerous directions set by the MFA of Ukraine and other government intuitions, the main priorities of the public diplomacy in the early 2020ies can be divided into three categories. They are: improving Ukraine’s image abroad; revealing its individuality in the dynamics of cultural transformations; and creating a positive narratives for a public image of Ukraine for the global audience.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/32911
DOI: https://doi.org/10.18524/2308-3255.2021.27.251411
Other Identifiers: УДК 327.8:070ЗМІ
Appears in Collections:Діалог: Медіа-студії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121-138.pdf775.03 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.