Щодо шляхів підвищення ефективності електронних реєстрів та баз даних (на прикладі житлової, земельної сфер, сфери фінансових послуг, правосуддя та виконання судових актів)

Ескіз
Дата
2021
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Стаття присвячена реалізації концепції електронного врядування, яка безпосередньо залежить від постійного моніторингу ефективності впровадження окремих складових електронного врядування, а також постійного підлагодження модулів до потреб користувачів і синхронізації таких модулів між со- бою. Метою даної статті є дослідження проблем створення та функціонування електронних реєстрів та баз даних на прикладі житлової, земельної сфер, сфери фінансових послуг, правосуддя та виконання судових актів і вироблення шляхів підвищення ефективності таких електронних реєстрів та баз да- них. Виявлено, що розвиток цифрових технологій та пандемія COVID-19 сприяють підвищенню рівня знань пересічних користувачів та значно прискорюють процес впровадження електронного врядуван- ня, сприяючи можливості якнайбільшої кількості громадян отримати довідки, записатися на прийом, замовити товари та послуги, брати участь у заходах, не виходячи з дому. Обґрунтовано, що на даному етапі реалізація концепції електронного врядування стикнулася з певними проблемами, які яскраво виявляються при дослідженні таких сфер регулювання, як житлова, земельна сфери, сфера фінан- сових послуг, правосуддя та виконання судових актів, за якими на даний час сформована розвинута система електронних реєстрів та баз даних. За аналізом вказаних сфер запропоновано виділяти 4 напрями підвищення ефективності електро- нних реєстрів та баз даних: 1) визначення сфер, які потребують диджиталізації, та ефективних шляхів такої диджиталізації. Виявлено, що деякі сфери ще потребують формування таких реєстрів (баз даних) та їх наповнення, що є нагальною потребою часу; 2) синхронізація електронних реєстрів, баз даних та інших модулів для систематизації, спрощення та оперативності отримання інформації щодо певного об’єкта або суб’єкта правовідносин, перевірка даних тощо. Запропоновано при створенні реєстру (бази даних) одразу планувати, що цей реєстр або база зможуть бути синхронізовані зі всіма або максимальною кількістю реєстрів, що вже сформовані; 3) оперативна обробка та сканування великого обсягу інформації. Запропоновано застосовувати системний підхід до визначення характеристик програм та технічного забезпечення, які б спростили реалізацію даного напряму; 4) захист персональних даних. Доведено, що чинна редакція Закону України «Про захист персо- нальних даних» найближчим часом має бути приведена у відповідність до європейських стандартів і, головне, має здійснюватися належний контроль за його реалізацією в Україні.
The article provides the study of actual issues of creation and functioning of e-registers and databases on the examples in the fields of residence, land, financial services, justice and enforcement of judicial acts and aims to develop ways to improve the efficiency of aforesaid e-registers and databases. It was found that the development of digital technologies together with the COVID-19 pandemic is accelerating the process of implementing e-government significantly, and facilitating as many citizens as possible to obtain certificates, to make appointments, to order goods and services, to participate in the events without leaving home. It is substantiated that the implementation of the concept of e-government presently has faced certain problems that are clearly evident in the study of certain areas of regulation, for which a developed system of electronic registers and databases has been elaborated. As a result of the analysis of these areas, it is proposed to identify 4 ways to improve the efficiency of electronic registers and databases. 1. Identification of the fields that need digitalization as well as the effective ways of the aforesaid digitalization. It was found that there is a need in some fields in well provisioned e-registers or databases and this need is a most urgent challenge of those fields. 2. Synchronization of digital registers, databases and other modules in order to systematize, to simplify and to improve the efficiency of obtaining information on a particular object or a person in legal relations as well as data verification, etc. It is suggested to synchronize each newly created register (database) immediately from the very beginning with all or at least with the majority of registers (databases) that have already been created. 3. Prompt processing and scanning of large amounts of information. It is proposed to apply a systematic approach in order to determine the characteristics of programs and hardware that would simplify the implementation of this idea. 4. Protection of personal data. It is proved that the current version of the Law of Ukraine «On Personal Data Protection» in the near future should be brought into line with European standards and, most importantly, its implementation in Ukraine should be properly monitored.
Опис
Ключові слова
електронне врядування, електронні реєстри, бази даних, захист персональних даних, диджиталізація, e-government, e-registers, personal data protection, databases, digitalization
Бібліографічний опис
Електронне наукове видання «Аналітично-порівняльне правознавство»
ORCID:
УДК