Features of communication in the hospitality industry in the context of globalization

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2021
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
In this study, the authors raise the question that tourism, the tourism industry constructs a special space created by hotels, transport infrastructure, a special form of organization of tourist facilities, and so on. The beginning of the XXI century is characterized by the dominance of globalization trends in the development of international relations. The world market of goods and services is becoming a single global economic space in which the development of a particular segment is a natural consequence of the effectiveness of internationalization, transnationalization and international communication. The purpose of the article is to find out the communication features in the field of tourism in the context of globalization of modern society. The task of the research is to determine the ways for the tourist to overcome the inconveniences when getting acquainted with the foreign culture of other countries; to investigate the optimal model of interaction between national and international parameters of service culture in the field of hospitality. In terms of cross-cultural communications, characteristic of tourism as one of the dominant factors in the globalization of modern society and the front of the clash of cultures, it is necessary to take into account national characteristics, manifested in latent form in relation to the world and values, behaviour, communication methods, inclinations and passions, in a way of life, in traditions and habits. A safe form of immersion in a foreign environment is a culture of service, and European standards act as a mediating space between tourists and foreign culture. The standardized culture of service and the accepted business etiquette are capable to compensate a culture shock, for this purpose in the country professional culture of the employee of sphere of hospitality has to develop.
У статті розглянуто комунікаційні особливості, що виникають у туристичній сфері при відвідуванні туристами відмінних за етнічними, мовними, культурними особливостями країн. Початок ХХІ ст. характеризується глобалізаційних тенденцій у процесі розвитку міжнародних відносин. Світовий ринок товарів і послуг перетворюється у єдиний глобальний економічний простір, у якому розвиток окремого сегмента стає закономірним наслідком ефективності процесів інтернаціоналізації, транснаціоналізації та міжнародної комунікації. Мета статті – з’ясувати комунікаційні особливості в сфері туризму в умовах глобалізації сучасного суспільства. В дослідженні зазначені шляхи подолання або пом’якшення туристом культурного шоку. Визначено, що безпечною формою занурення у чуже середовище є культура обслуговування, а європейські стандарти виступають простором-посередником між туристом і чужою культурою. Стандартизована культура обслуговування і прийнятий в суспільстві діловий етикет здатні компенсувати культурний шок, для цього в країні має скластися професійна культура співробітника сфери гостинності.домінуванням
В статье рассмотрены коммуникационные особенности, возникающие при посещении туристами различных стран, отличных по своим языковым и культурным особенностям. Начало XXI века характеризуется доминированием глобализационных тенденций в процессе развития международных отношений. Мировой рынок товаров и услуг превращается в единое глобальное экономическое пространство, в котором развитие отдельного сегмента становится закономерным следствием эффективности процессов интернационализации, транснационализации и международной коммуникации. Цель статьи – выяснить коммуникационные особенности в сфере туризма в условиях глобализации современного общества. В исследовании указанные пути преодоления или смягчения туристом культурного шока. Определено, что безопасной формой погружения в чужую среду является культура обслуживания, а европейские стандарты выступают пространством-посредником между туристом и чужой культурой. Стандартизированная культура обслуживания и принятый в обществе деловой этикет способны компенсировать культурный шок, для этого в стране должна сложиться профессиональная культура сотрудников сферы гостеприимства.
Опис
Ключові слова
tourism, tourism industry, intercultural communications, social space of tourism, hospitality, туризм, індустрія туризму, міжкультурні комунікації, соціальне середовище туризму, гостинність, индустрия туризма, межкультурные коммуникации, социальная среда туризма, гостеприимство
Бібліографічний опис
Вісник Одеського національного університету = Odesa National University Herald
ORCID:
УДК