Особенности формирования стратегии в электронном маркетинге
Вантажиться...
Дата
2019
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Статья посвящена исследованию особенностей формирования стратегии в электронном маркетинге. Описан процесс создания стратегии электронного маркетинга в компании. В работе определено место стратегии электронного маркетинга в общей иерархической структуре компании. Проанализированы ключевые элементы маркетинг-микса с позиции электронного маркетинга, а также выявлены особенности их формирования в электронной коммерции. Описан процесс создания коммуникационной стратегии компании в электронном маркетинге, который включает в себя этапы: обзор категории (анализ контекста); анализ конкурентов в digital; анализ целевой аудитории (поведение пользователей); разработка и выбор подхода к стратегии; выбор инструментов электронного маркетинга, выбор и описание модели KPI. Детализированы основные показатели веб-аналитики и ключевые показатели эффективности для каждого описанного этапа.
Світ змінюється, а з ним і методи ведення бізнесу. З появою цифрових технологій традиційні маркетингові підходи трансформуються і впроваджують у свій арсенал величезний шар нових інструментів та каналів зв'язку. Стаття присвячена дослідженню особливостей формування стратегії в електронному маркетингу. Будь-яка стратегія традиційного або сучасного електронного маркетингу перш ніж починає працювати проходить кілька етапів. Описано процес створення стратегії електронного маркетингу в компанії. В роботі визначено місце стратегії електронного маркетингу в загальній ієрархічній структурі компанії. Надійний зв'язок загальних цілей компанії з її стратегією інтернет-маркетингу повинна бути негайно відбита в кроки, які робить компанією. Однозначно, що ці кроки в різних випадках або організаціях не схожі, проте, збіги між онлайн-стратегіями і більш раннім типом маркетингу все ще існують, тому що перший виник і розвинувся з другого. Проаналізовано ключові елементи маркетинг-міксу з позиції електронного маркетингу, а також виявлено особливості їх формування в електронній комерції. З огляду на те, що щорічно з'являється величезна кількість нових цифрових технологій, а показники веб-аналітики постійно трансформуються і вдосконалюються, приходить необхідність аналізу ефективності їх застосування для маркетингової стратегії компанії. Для створення оптимальної стратегії комунікації з фокусом на digital компанія проходить наступні шість етапів: огляд категорії (аналіз контексту), аналіз конкурентів в digital, аналіз цільової аудиторії (поведінку користувачів), розробка / вибір підходу до стратегії, вибір інструментів електронного маркетингу, вибір і опис моделі ключових показників ефективності. Основні концепції маркетингу старої школи як і раніше становлять основу будь-якої Інтернет-реклами, але, незважаючи на це, вони злегка підкріплені інноваціями і технологічними винаходами, що відкривають абсолютно нові горизонти. В роботі також деталізовані основні показники веб-аналітики і ключові показники ефективності для кожного описаного етапу.
The purpose of the article is to investigate the characteristics of the creation of a strategy in electronic marketing. The world is changing, and the methods of doing business change as well. With the advent of digital technology, traditional marketing approaches are being transformed and introducing into their arsenal a huge layer of new tools and communication channels. The article is devoted to the study of the features of the creation of strategies in electronic marketing. The process of creating an e-marketing strategy is described. In the work, the place of the e-marketing strategy in the overall hierarchical structure of the company is determined. Any traditional or modern e-marketing strategy goes through several stages before it starts working. A reliable connection between the company's overall goals and its Internet marketing strategy should be immediately reflected in the steps taken by the company. It is clear that these steps are not similar in different cases or organizations, however, the coincidences between online strategies and an earlier type of marketing still exist, because the first arose and developed from the second. The survey has rethought traditional marketing practices from a digital perspective. E-marketing today is developing web analytics tools in an effort to collect as much user data as possible in order to understand the needs and fears of its customers, track the client’s path on the Internet and establish new performance indicators for each stage of the e-marketing strategy. The key elements of the marketing mix from the perspective of electronic marketing are analyzed, as well as the features of their formation in electronic commerce are revealed. The process of creating a company’s communication strategy in electronic marketing is described with details of the main indicators of web analytics and key performance indicators. As practice shows, in order to create an optimal communication strategy with a focus on digital, the company goes through the following 6 stages: category review (context analysis), analysis of competitors in digital, analysis of the target audience (user behavior), development / choice of approach to the strategy, choice of electronic marketing tools, selection and description of a model of key performance indicators.
Світ змінюється, а з ним і методи ведення бізнесу. З появою цифрових технологій традиційні маркетингові підходи трансформуються і впроваджують у свій арсенал величезний шар нових інструментів та каналів зв'язку. Стаття присвячена дослідженню особливостей формування стратегії в електронному маркетингу. Будь-яка стратегія традиційного або сучасного електронного маркетингу перш ніж починає працювати проходить кілька етапів. Описано процес створення стратегії електронного маркетингу в компанії. В роботі визначено місце стратегії електронного маркетингу в загальній ієрархічній структурі компанії. Надійний зв'язок загальних цілей компанії з її стратегією інтернет-маркетингу повинна бути негайно відбита в кроки, які робить компанією. Однозначно, що ці кроки в різних випадках або організаціях не схожі, проте, збіги між онлайн-стратегіями і більш раннім типом маркетингу все ще існують, тому що перший виник і розвинувся з другого. Проаналізовано ключові елементи маркетинг-міксу з позиції електронного маркетингу, а також виявлено особливості їх формування в електронній комерції. З огляду на те, що щорічно з'являється величезна кількість нових цифрових технологій, а показники веб-аналітики постійно трансформуються і вдосконалюються, приходить необхідність аналізу ефективності їх застосування для маркетингової стратегії компанії. Для створення оптимальної стратегії комунікації з фокусом на digital компанія проходить наступні шість етапів: огляд категорії (аналіз контексту), аналіз конкурентів в digital, аналіз цільової аудиторії (поведінку користувачів), розробка / вибір підходу до стратегії, вибір інструментів електронного маркетингу, вибір і опис моделі ключових показників ефективності. Основні концепції маркетингу старої школи як і раніше становлять основу будь-якої Інтернет-реклами, але, незважаючи на це, вони злегка підкріплені інноваціями і технологічними винаходами, що відкривають абсолютно нові горизонти. В роботі також деталізовані основні показники веб-аналітики і ключові показники ефективності для кожного описаного етапу.
The purpose of the article is to investigate the characteristics of the creation of a strategy in electronic marketing. The world is changing, and the methods of doing business change as well. With the advent of digital technology, traditional marketing approaches are being transformed and introducing into their arsenal a huge layer of new tools and communication channels. The article is devoted to the study of the features of the creation of strategies in electronic marketing. The process of creating an e-marketing strategy is described. In the work, the place of the e-marketing strategy in the overall hierarchical structure of the company is determined. Any traditional or modern e-marketing strategy goes through several stages before it starts working. A reliable connection between the company's overall goals and its Internet marketing strategy should be immediately reflected in the steps taken by the company. It is clear that these steps are not similar in different cases or organizations, however, the coincidences between online strategies and an earlier type of marketing still exist, because the first arose and developed from the second. The survey has rethought traditional marketing practices from a digital perspective. E-marketing today is developing web analytics tools in an effort to collect as much user data as possible in order to understand the needs and fears of its customers, track the client’s path on the Internet and establish new performance indicators for each stage of the e-marketing strategy. The key elements of the marketing mix from the perspective of electronic marketing are analyzed, as well as the features of their formation in electronic commerce are revealed. The process of creating a company’s communication strategy in electronic marketing is described with details of the main indicators of web analytics and key performance indicators. As practice shows, in order to create an optimal communication strategy with a focus on digital, the company goes through the following 6 stages: category review (context analysis), analysis of competitors in digital, analysis of the target audience (user behavior), development / choice of approach to the strategy, choice of electronic marketing tools, selection and description of a model of key performance indicators.
Опис
Ключові слова
электронный маркетинг, digital-стратегия, маркетинг-микс, веб-аналитика, коммуникационная стратегия, електронний маркетинг, digital-стратегія, маркетинг-мікс, веб-аналітика, комунікаційна стратегія, electronic marketing, digital strategy, marketing mix, web analytics, communication strategy
Бібліографічний опис
Ефективна економіка