Корпоративний імідж як чинник конкурентоспроможності компанії

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2020
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті узагальнено сутність та особливості корпоративного іміджу компанії як одного з чинників її конкурентоспроможності. Описано основні характеристики корпоративного іміджу та перераховано особливості процесу його формування. Особливу увагу приділено значенню та перевагам удосконалення корпоративного іміджу для організації у цілому й їхньому впливу на її конкурентоспроможність. Зокрема, зображено вплив цілеспрямованого поліпшення корпоративного іміджу організації як на зовнішні, так і на внутрішні складники її конкурентоспроможності. Обґрунтовано особливості процесу формування корпоративного іміджу для різних підприємств з урахуванням особливостей потреб і запитів основних груп споживачів. Викладено основні рекомендаційні напрями щодо формування та підтримки позитивного іміджу компанії.
В статье обобщены особенности корпоративного имиджа компании как одного из факторов ее конкурентоспособности. Описаны основные характеристики корпоративного имиджа и перечислены особенности процесса его формирования. Особое внимание уделено значению и преимуществам совершенствования корпоративного имиджа для организации в целом и их влиянию на ее конкурентоспособность. В частности, отмечено влияние целенаправленного улучшения корпоративного имиджа организации как на внутренние, так и на внешние составляющие ее конкурентоспособности. Обоснованы особенности процесса формирования корпоративного имиджа для разных предприятий с учетом особенностей нужд и запросов основных групп потребителей. Изложены основные рекомендационные направления по формированию и поддержанию позитивного имиджа компании.
The article is devoted to consideration of the role of corporate image in ensuring competitive advantages of an enterprise. Attention is paid to the essence of processes of formation and support company image. In particular, the effect of deliberate improvement of the corporate image of the organization, both on the internal and external components of its competitiveness, is depicted. The article defines the function and values of a positive image. In the process of the study identified the role of image as a component of the competitive advantages of the enterprise. The impact of the image for improving the efficiency and strengthening competitive advantages of the enterprise. The features of the process of forming a corporate image for different enterprises are substantiated, taking into account the specific needs and requirements of the main consumer groups. The main recommendations for the formation and maintenance of a positive image of the company are outlined. Any company that wants to stay in the market and to be competitive should pay considerable attention to the formation of its positive image. This is an essential element in attracting customers and in increasing profits. Corporate image is used to communicate with customers with respect to product promotion and offering. Managers must define priorities in promoting a positive image of the company, the main areas of marketing efforts and the specific forms that will be chosen for advertising and information activities. This is an essential element in attracting customers and in increasing profits. The image of the company as an intermediary in dealing with business partners, customers, employees is usually creating by a focused strategic planning of the company, which goal is to not only make a profit but to serve the public through its activities, competently and efficiently carrying out its activities. A strong corporate image becomes a necessary condition for achieving sustainable now and long term business success. Wide range of positioning and adjustment tools of a company can effectively promote the company in the market and reliably strengthen and maintain its image.
Опис
Ключові слова
корпоративний імідж, конкурентоспроможність, конкурентні переваги, позитивний імідж, чинники конкурентоспроможності, стратегічний маркетинг, корпоративный имидж, конкурентные преимущества, конкурентоспособность, позитивный имидж, стратегический маркетинг, факторы конкурентоспособности, corporate image, competitive advantages, competitiveness, positive image, strategic marketing, factors of competitiveness
Бібліографічний опис
Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського
ORCID:
УДК