Стратегічний аналіз бізнесмоделей інноваційного розвитку

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2021
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
У статті досліджено стратегічні підходи щодо аналізу зовнішніх і внутрішніх чинників бізнес-концепції, що дає можливість сформулювати подальші тактичні і стратегічний цілі, а також скорегувати початкове бачення, врівноважити його з конкретними існуючими фактами в умовах високої невизначеності. Здійснено порівняльний аналіз зовнішніх і внутрішніх чинників класичних бізнесмоделей. Визначено переваги та недоліки обраних методів бізнес-моделювання інноваційного розвитку. Розглянуто, проведено якісний аналіз таких бізнес-моделей як SNWаналіз, SWOT- аналіз, матриця MCC. Надано оцінку методики з точки зору оптимізації впровадження в умовах інноваційного простору «світу VUCA» - світу відсутності орієнтирів. Акцентується увага, що на вимоги світу VUCА, більш універсальними можна назвати SWOT- аналіз і матрицю MCC. SNW- аналіз варто розглядати як глибоке і детальне опрацювання результатів SWOT- аналізу.
В статье исследованы стратегические подходы к анализу внешних и внутренних факторов бизнес-концепции, которые дают возможность сформулировать дальнейшие тактические и стратегические цели, а также скорректировать первоначальное видение, уравновесить его с конкретными существующими фактами в условиях крайней неопределенности. Осуществлен сравнительный анализ внешних и внутренних факторов классических бизнесмоделей. Определены преимущества и недостатки выбранных методов бизнесмоделирования инновационного развития. Рассмотрен и проведён качественный анализ таких бизнес-моделей как SNW-анализ, SWOT-анализ, матрица MCC. Дана оценка методики с точки зрения оптимизации внедрения в условиях инновационного пространства VUCA-мира - мира отсутствии ориентиров. Акцентируется внимание, что в связи с требованиями мира VUCА, более универсальными можно назвать SWOT-анализ и матрицу MCC. SNW-анализ следует рассматривать как глубокое и детальное обработки результатов SWOTанализа.
The article examines strategic approaches to the analysis of external and internal factors of the business concept, which makes it possible to formulate further tactical and strategic goals, as well as adjust the initial vision, balance it with specific existing facts in conditions of high uncertainty. The comparative analysis of external and internal factors of classical business models is carried out. The advantages and disadvantages of the selected methods of business modeling of innovative development are determined. The qualitative analysis of such business models as SNW-analysis, SWOTanalysis, and MCC matrix is considered, carried out. The assessment of the methodology from the point of view of optimization of implementation in the conditions of innovation space of “VUCA world” – the world without landmarks. It is emphasized that according to the requirements of the world of VUCA, SWOT-analysis and MCC matrix can be called more universal. SNW-analysis should be considered as a deep and detailed study of the results of SWOT-analysis.
Опис
Ключові слова
стратегії інноваційного розвитку, бізнес-моделювання, стратегічний ризик-менеджмент, SNW-аналіз, SWOT- аналіз, матриця MCC, критерії нестабільності, внутрішнє та зовнішнє середовище бізнесу, стратегии инновационного развития, бизнесмоделирование, стратегический риск-менеджмент, SNW-анализ, SWOT-анализ, матрица MCC, критерии нестабильности, внутренняя и внешняя среда бизнеса, innovation development strategies, business modeling, strategic risk management, SNW analysis, SWOT analysis, MCC matrix, instability criteria, internal and external business environment
Бібліографічний опис
Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління = Market economy: modern management theory and practice
ORCID:
УДК