«Розумні фабрики» як перспективний напрям цифровізації підприємств

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2021
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У роботі досліджено роль, проблеми та перспективи «розумної фабрики» в умовах цифровізації підприємств з урахуванням дисбалансу бізнессередовища. Визначено, що в сучасних умовах більшість підприємств зосереджені на автоматизації бізнес-процесів та підвищенні ефективності, і лише меншість трансформує бізнес-модель, що обґрунтовується недостатнім рівнем зрілості для кардинальних змін. Обґрунтовано, що перспективним напрямом розвитку цифровізації підприємств з урахуванням дисбалансу бізнес-середовища є так звана «розумна фабрика». Відзначено, що «розумна фабрика» – це середовище, в якому машини й обладнання можуть покращувати процеси за рахунок автоматизації та самооптимізації. Водночас вони націлені на серійний випуск виробів, але при збереженні максимальної гнучкості виробництва. Забезпечується дані вимоги завдяки високому рівню автоматизації та роботизації підприємства. Також широко застосовуються автоматизовані системи управління технологічними та бізнес-процесами за рахунок їх узгодженості на кожному етапі взаємодії. Дослідження змісту поняття «розумна фабрика» дало змогу визначити та систематизувати її функції (планування, логістика, ланцюжка поставок, розробка продукту), переваги (досяжність, оптимізація, проактивність, гнучкість), сегментацію, групи проблем (персонал, технології, бізнес-процес). Відзначено, що розробка та впровадження «розумних фабрик» може бути важкою та ризикованою справою, незважаючи на їхні переваги. Підприємства, що домоглися успіху з упровадженням розумних фабрик, можуть збільшити виробництво продукції та вартості за рахунок зниження витрат на виробництво, підвищення якості та гнучкості, а також скорочення часу виходу продукції на ринок.
The work examines the role, problems and prospects of a «smart factory» in the conditions of digitalization of enterprises, taking into account imbalance of the business environment. It is defined that in modern conditions, most enterprises focus on automating business processes and increasing efficiency, and only a minority of them transforms the business model, which is grounded on an insufficient level of maturity for drastic changes. It is substantiated that the so-called «smart factory» is a promising direction for the development of digitalization of enterprises, taking into account the imbalance of the business environment. It is noted that the «smart factory» is an environment wherein machines and equipment can improve processes through automation and self-isolation. At the same time, they are aimed at mass production of articles, while maintaining a maximum production flexibility. These requirements are ensured due to the high level of automation and robotization of the enterprise. Automated control systems for technological and business processes are also widely used due to their consistency at each stage of interaction. The study of the content of the concept of «smart factory» allowed to determine and systematize its functions (planning, logistics, supply chain, product development), advantages (accessibility, optimization, proactivity, flexibility), segmentation, problem groups (personnel, technologies, business process). It is specified that the development and implementation of «smart factories», despite the advantages of the latter, can be difficult and risky. Enterprises that have succeeded with the introduction of «smart factories» can increase production and value by reducing production costs, improving quality and flexibility, as well as reducing the time for the market entrance.
Опис
Ключові слова
бізнес-процес, бізнес-середовище, оптимізація, персонал, підприємство, «розумна фабрика», технології, цифровізація, business process, business environment, optimization, staff, enterprise, «smart factory», technology, digitalization
Бібліографічний опис
Бізнесінформ
DOI
ORCID:
УДК