Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/31928
Title: Reengineering brand communication with the consumer by integrating pop-cultural influencer marketing tools into traditional marketing components
Реінжиніринг комунікацій бренду зі споживачем через інтеграцію поп-культурних інструментів маркетингу впливу у традиційні маркетингові компоненти
Authors: Chaikovska, Maryna P.
Shkeda, Oleksandr O.
Чайковська, Марина Петрівна
Шкеда, Олександр Олександрович
Citation: Marketing and Digital Technologies = Маркетинг і цифрові технології.
Issue Date: 2021
Keywords: marketing management
integrated marketing communication
brand building
reengineering
influencer marketing
4P
7P
informatization
digitalization
pop-culture
управління маркетингом
інтегровані маркетингові комунікації
побудова бренду
реінжиніринг
маркетинг впливу
інформатизація
діджиталізація
поп-культура
Series/Report no.: ;Vol. 5, no 3.
Abstract: The article is devoted to the processes of marketing communications in the context of informatization and digitalization of society. The problem of oversaturation of information platforms with content is considered. As a solution, it was proposed to use influencer marketing tools with integrated manifestations of the pop culture. The informational prerequisites for the use of this approach are revealed. The transformation of the marketing-mix components is described, as well as examples and cases of using the proposed method for solving the existing problem for each of the components are presented. The principles of integrating pop-cultural influencer marketing tools for each of the marketing mix components are formulated. The relevance of the reengineering of brand communications with the consumer by integrating pop-cultural influencer marketing tools into the components of traditional marketing is determined.
Стаття присвячена процесам трансформації маркетингових комунікацій в умовах інформатизації та діджіталізаціі суспільства. Розглянуто проблему перенасичення інформаційних платформ контентом. В якості вирішення запропоновано використовувати інструменти маркетингу впливу з інтегрованими проявами поп-культури. Виявлено інформаційні передумови використання даного підходу. Описана трансформація компонентів маркетингу-mix, а також наведені приклади і розібрані кейси використання пропонованого методу вирішення існуючої проблеми для кожного з компонентів. Сформульовано принципи інтеграції поп-культурних інструментів маркетингу впливу для кожного з компонентів маркетингу-mix. Обумовлена релевантність реінжинірингу комунікацій бренду зі споживачем шляхом інтеграції поп-культурних інструментів маркетингу впливу в компоненти традиційного маркетингу.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/31928
Other Identifiers: UDC 339.138
Appears in Collections:Статті та доповіді ЕПФ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
63-71.pdf885.99 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.