Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/31626
Назва: Психологические особенности юношества как этапа жизненного пути
Інші назви: Психологічні особливості юнацтва як етапу життєвого шляху
Psychological features of youth as a stage of the way of life
Автори: Буганова, Ванда Николаевна
Буганова, Ванда Миколаївна
Buhanova, Vanda M.
Бібліографічний опис: Психологія та соціальна робота
Дата публікації: 2020
Видавництво: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Ключові слова: жизненный путь
развитие личности
коммуникативность
циклоидная модель переживаемого времени
большой биологический цикл
юношество
готовность к изменениям
жизненные ценности
одиночество
импульсивность
адаптивность
социальная фрустрация
життєвий шлях
розвиток особистості
комунікативність
циклоїдна модель часу, що переживається
великий біологічний цикл
юнацтво
готовність до змін
життєві цінності
самотність
імпульсивність
адаптивність
соціальна фрустрація
course of life
development of personality
communicativeness
cycloid model of time that is experienced
Large/Great biological cycle
youthfulness
readiness to changes
vital values
loneliness
impulsiveness
adaptivity
social frustration
Серія/номер: ;Вип. 1(51).
Короткий огляд (реферат): В статье юношество рассмотрено как этап временной развертки жизненного пути. В таком контексте для решения нормативных задач данного этапа личность должна обладать таким арсеналом психологических свойств, которые помогут ей оптимально справиться с задачами своего возраста для наилучшего передвижения во времени. В общей логике жизни на время юношества приходится задача развития коммуникативных свойств и формирования своего ближайшего социального окружения как результат его положительного решения. Причем ближайшее социальное окружение должно включать в себя четыре группы, которые не пересекаются: личную, профессиональную, дружескую и посвященную индивидуальным увлечениям. Поэтому молодые люди должны отличаться от людей, находящихся на других этапах жизненного пути, такими особенностями, которые позволят им решить эти задачи оптимально. Проведенное исследование показало, что специфическими свойствами, которые присущи лицам именно юношеского возраста, являются: отсутствие категоричности или консерватизма в оценках других людей; отсутствие стремления подогнать партнера под себя, сделать его «удобным»; терпимость к физическому или психическому дискомфорту, создаваемому другими людьми; умение приспосабливаться к характеру, привычкам и желаниям других; креативность; увлеченность; страстность; оптимизм; смелость, предприимчивость; неуверенность в себе, а также ценности: социальные контакты; материальное положение; семейная жизнь.Это означает, что именно эти параметры непосредственно взаимосвязаны с дифференциацией испытуемых по этапам жизненного пути.
У цій статті юнацтво розглянуто як етап часової розгортки життєвого шляху. У такому контексті для вирішення нормативних завдань даного етапу особистість повинна володіти таким арсеналом психологічних властивостей, які допоможуть їй оптимально впоратися із завданнями свого віку для найкращого пересування в часі. У загальній логіці життя на час юнацтва припадає завдання розвитку комунікативних властивостей і формування свого найближчого соціального оточення як результат його позитивного вирішення. Причому найближче соціальне оточення має включати в себе чотири групи, які не перетинаються: особисту, професійну, товариську і присвячену індивідуальним захопленням. Тому молоді люди повинні відрізнятися від людей, які перебувають на інших етапах життєвого шляху, такими особливостями, які дозволять їм вирішити ці завдання оптимальним чином. Проведене дослідження показало, що специфічними властивостями, що притаманні особам саме юнацького віку, є: відсутність категоричності або консерватизму в оцінках інших людей; відсутність прагнення підігнати партнера під себе, зробити його «зручним»; терпимість до фізичного або психічного дискомфорту, створеного іншими людьми; вміння пристосовуватися до характеру, звичок і бажань інших; креативність; захопленість; пристрасність; оптимізм; сміливість, підприємливість; невпевненість у собі, а також цінності: соціальні контакти; матеріальне становище; сімейне життя. Це означає, що саме ці параметри безпосередньо взаємопов’язані з диференціацією досліджуваних по етапах життєвого шляху.
In this article, youth is considered as a stage in the time development of the life path. In this context, in order to solve the normative tasks of this stage, a person must have such an arsenal of psychological properties that will help her/him to cope with the tasks of her/his age in an optimum way for optimal movement in time in life. In the general logic of life, it’s the time of adolescence when the task of developing communicative properties and forming one’s immediate social environment is realised as a result of its positive solution. Moreover, the closest social environment should include four groups that do not overlap: personal, professional, friendly and dedicated to individual hobbies. Therefore, young people should differ from people at other stages of their life in such characteristics that will allow them to solve these problems in an optimal way. The conducted research has shown that the specific properties that are inherent in persons, namely, adolescents, are: the absence of categorical or conservative judgement in the assessments of other people; lack of desire to fit a partner for himself/herself, to make him/her «comfortable»; tolerance to physical or mental discomfort caused by other people; the ability to adapt to the character, habits and desires of others; creativity; confidence; keenness; passion; optimism; courage, enterprise; selfassuredness, as well as the following values: social contacts; financial status; family life. This means that they are these parameters that are directly interconnected with the differentiation of the subjects according to the stages of their life path. The degree of their severity indicates that the subject belongs to a particular period of the life path, regardless of some differences in chronological age.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/31626
Ідентифікатор DOI: DOI: https://doi.org/10.18524/2707-0409.2020.1(51).225372
Інші ідентифікатори: УДК 159.92
Розташовується у зібраннях:Психологія та соціальна робота

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
36-53.pdf159.7 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.