Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/31276
Title: Передумови реалізації конкурентних переваг водного транспорту України
Authors: Дем'янчук, Марина Афанасіївна
Демьянчук, Марина Афанасьевна
Demianchuk, Maryna A.
Citation: ЕКОНОМІЧНИЙ ФОРУМ
Issue Date: 2021
Keywords: передумови
розвиток
морський та річковий транспорт
конкурентні переваги
перевезення вантажів
пропускна спроможність
вантажопотік
рівень завантаженості
смарт порт
цифровий транспортний коридор
prerequisites
development
sea and river transport
competitive advantages
cargo transportation
throughput
freight traffic
congestion level
smart port
digital transport corridor
Series/Report no.: ;Вип. 2.
Abstract: Розвиток вітчизняної системи водного транспорту та її інфраструктури у сучасних умовах розвитку економіки України характеризуються посиленням інтеграційних процесів у світову економічну систему, що здатна забезпечити підвищення інвестиційної привабливості країни через нарощення транспортних потоків, конкурентоспроможності, скорочення термінів доставки вантажів тощо та матиме мультиплікативний ефект і на інші сфери економічної діяльності. Тому роботу направлено на визначення передумов реалізації конкурентних переваг водного транспорту України. На основі аналізу перевезень вантажів за видами транспорту встановлено кардинальний перерозподіл структури перевезень вантажів у сторону залізничних. Частина вантажних перевезень здійснюється водним транспортом України, враховуючи перевезення морським та річковим видами транспорту. На відміну від країн Європейського союзу, в Україні внутрішніми водними шляхами вантажі, зокрема будівельні, різна руда, хлібні види вантажів, різні метали тощо, транспортуються переважно каботажними перевезеннями. В низці країн Європейського союзу, зокрема у Нідерландах, Німеччині і Бельгії, спостерігається виразна взаємозалежність між обсягами перевезення вантажів та промисловістю, яка формує переважну вантажну базу. Внутрішні водні шляхи Європи типізовані, на яких використовуються уніфіковані баржі, вантажопідйомність яких залежить від глибини. Масштабне використання потенціалу внутрішніх водних шляхів Європи враховує високі показників екологічної стійкості та енергоефективності, підтримуючи безпеку клімату та навколишнього середовища. Морська транспортна система України представлена 13 морськими портами, проте рівень їхньої завантаженості знаходиться нижче 50% значення у той час, коли відбувається розвиток трансконтинентальних морських маршрутів із великою кількістю інтеграційних точок на своєму шляху. Країнами Європи, що мають вихід к морю, зокрема Нідерланди, Італія, Іспанія, Об’єднане Королівство, забезпечується переважний вантажопотік. Тому для участі морських портів України у реалізації перевезень транс’європейськими та трансконтинентальними маршрутами першочерговим завданням виступає підвищення конкурентоспроможності через вирішення проблем не тільки заходу до портів великогабаритних суден, а й шляхом вирішення врегулювання нормативно- правового, технологічно-інформаційного та економіко-екологічного забезпечення, зокрема за допомогою впровадження концепції «розумного порту», яка є головним трендом в трансформації та цифровізації портів світу та передбачає об'єднання всіх учасників глобального ланцюга поставок у єдину взаємопов’язану мережу на основі цифрової платформи із тестуванням штучного інтелекту.
The development of the domestic system of water transport and its infrastructure in the modern conditions of the development of the Ukrainian economy is characterized by the strengthening of integration processes into the world economic system, which is capable of increasing the investment attractiveness of the country through increasing transport flows, competitiveness, reducing the delivery time of goods, etc. and have a multiplier effect on other areas of economic activity. Therefore, the work is aimed at determining the prerequisites for the implementation of the competitive advantages of water transport in Ukraine. Based on the analysis of cargo transportation by mode of transport, a radical redistribution of the structure of cargo transportation towards rail has been established. Part of cargo transportation is carried out by water transport of Ukraine, taking into account transportation by sea and river transport. In contrast to the countries of the European Union, in Ukraine by inland waterways, cargo, in particular construction, various ores, grain types of cargo, various metals and others, are transported mainly by cabotage. In several countries of the European Union, in particular the Netherlands, Germany and Belgium, there is a clear interdependence between the volume of freight traffic and industry, which forms a large freight base. The inland waterways of Europe are standardized, using standardized barges, the carrying capacity of which depends on the depth. The large-scale use of the potential of Europe's inland waterways takes into account high indicators of environmental sustainability and energy efficiency, maintaining a safe climate and environment. The maritime transport system of Ukraine is represented by 13 seaports, but their level of congestion is below 50% of the value at a time when transcontinental sea routes are developing with a large number of integration points on their way. European countries with access to the sea, in particular the Netherlands, Italy, Spain, Great Britain, ensure the predominant cargo traffic. Therefore, for the participation of the seaports of Ukraine in the implementation of transportations by trans-European and transcontinental routes, the priority task is to increase competitiveness by solving the problems of not only entering the ports of large ships, but also regulating legal, technological, information and economic and environmental support, in particular through the introduction of the concept "Smart port", which is the main trend in the transformation and digitalization of the world's ports and involves the unification of all participants in the global supply chain into a single interconnected network based on a digital platform with artificial intelligence testing.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/31276
Other Identifiers: УДК 338.47
Appears in Collections:Статті та доповіді ЕПФ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3-12.PDF585.99 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.