Властивості уваги у дітей молодшого шкільного віку
Ескіз недоступний
Дата
2019
Автори
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова
Анотація
Досліджено особливості розвитку властивостей уваги у молодших школярів. Визначено, що в учнів другого класу спостерігаються значні розбіжності в таких показниках уваги як концентрація, коефіцієнт точності, коефіцієнт продуктивності. Найменш сформованою є концентрація уваги, у 50% учнів низький рівень точності уваги, а у 40% низький рівень продуктивності уваги. Впровадження системи розвивальних вправ та дидактичних ігор сприяє розвитку властивостей уваги у дітей.
Роботу викладено на 57 сторінках, вона містить 3 таблиці та 9 рисунків. Наведено посилання на 59 джерел літератури (56 кирилицею та 3 латиницею).
The peculiarities of development of attention properties in younger students are investigated. It is determined that the second grade students have significant differences in such indicators of attention as concentration, coefficient of accuracy, coefficient of productivity. There are significant differences in such indicators of attention as concentration, coefficient of accuracy, coefficient of productivity. The least concentrated is attention span, 50% of students have low levels of accuracy of attention, and 40% have low levels of attention performance. The introduction of a system of developmental exercises and didactic games promotes the development of attention рroperties in children Diploma thesis is expounded on 57 pages, it contains 3 tables and 9 figures. It provides links to 59 references (56 in Cyrillic, 3 in Latin).
The peculiarities of development of attention properties in younger students are investigated. It is determined that the second grade students have significant differences in such indicators of attention as concentration, coefficient of accuracy, coefficient of productivity. There are significant differences in such indicators of attention as concentration, coefficient of accuracy, coefficient of productivity. The least concentrated is attention span, 50% of students have low levels of accuracy of attention, and 40% have low levels of attention performance. The introduction of a system of developmental exercises and didactic games promotes the development of attention рroperties in children Diploma thesis is expounded on 57 pages, it contains 3 tables and 9 figures. It provides links to 59 references (56 in Cyrillic, 3 in Latin).
Опис
Ключові слова
091 біологія, молодший шкільний вік, увага, властивості уваги, обсяг, концентрація, продуктивність уваги, primary school age, attention, attention properties, volume, concentration, productivity of attention
Бібліографічний опис
Злобіна, Х. Ю. Властивості уваги до дітей молодшого шкільного віку = Properties of attention in young school children : дипломна робота магістра / Х. Ю. Злобіна. – Одеса, 2019. – 59 с.