Психолінгвістична інтерпретація рекламного мегадискурсу (експериментальне дослідження)

Ескіз недоступний
Дата
2018
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
Реклама в сучасному світі — це справжній автопортрет суспільства, відображення суспільних настроїв, симпатій та фобій, на які вона реагує швидше, ніж більшість інших соціальних інститутів. Вона певною мірою визначає наш образ і стиль життя, неминуче впливає на наші погляди, наше ставлення до себе і навколишнього світу. Вона показує нам готові форми поведінки в тій чи іншій ситуації, визначає, що добре і що погано. Комерційна реклама повинна інформувати про ціну товару, його особливості і характеристики. Ми купуємо те, що нам говорять або «радять». Але насамперед вона повинна спонукати до покупки. Комерційна реклама є необхідною, коли з’являється нова фірма чи товар, коли знижується об’єм продажів або планується розширення ринку. Спостерігаючи за рекламою, за видозмінами притаманних їй методів та прийомів впливу на аудиторію, можна відтворити економічний, соціальний і психологічний портрет «середньостатистичного» громадянина, справжнього представника більшості, не звертаючись до соціологічних, демографічних та інших даних, отриманих науковими шляхами. Реклама безпосередньо пов'язана й із політикою. Вона є концентрованим комунікативним вираженням політичної платформи певних політичних сил, яке сприяє впровадженню у масову свідомість чіткого уявлення про їхній характер та формуванню бажаних психологічних настанов стосовно політичного вибору. Таке формування і впровадження відбувається на основі раціональних та емоційних засобів упливу на аудиторію, спрямованих на усвідомлювані й неусвідомлювані реакції індивідів. Тож політичній рекламі притаманний великий сугестійний потенціал і слоган як концентр політичного рекламного тексту. Впливовістю відзначається і соціальна реклама. Цій проблемі присвятили свої розвідки В. Зазикін, Н. Кутуза, Г. Ніколайшвілі, Д. Рождественська, О. Рембецька, Є. Ромат, М. Славінська, Є. Степанов, Л. Федотова. На думку Є. Ромата, соціальна реклама є одним із типів некомерційної реклами, що формує певні психологічні настанови, сприяючи досягненню суспільно вагомих цілей на різних рівнях: від окремих соціальних груп до суспільства загалом.
Опис
Ключові слова
035 філологія, психолінгвістика, асоціативний експеримент, асоціативні словники, реклама, слоган, комерційна реклама, політична реклама, соціальна реклама
Бібліографічний опис
Самойленко, К. Ю. Психолінвістична інтерпретація рекламного мегадискурсу (експериментальне дослідження) = Psycholinguistic interpretation of advertising megadiscourse (experimental research) : дипломна робота магістра / К. Ю. Самойленко; наук. кер. Т. Ю. Ковалевська; ОНУ ім. І. І. Мечникова, Філол. ф-т, Каф. укр. мови. – Одеса, 2018. – 98 с.
DOI
ORCID:
УДК