Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/29979
Title: | Методологія майстерності підготовки управлінського персоналу |
Other Titles: | Methodology of managerial education |
Authors: | Нєнно, Ірина Михайлівна Nyenno, Iryna M. Ненно, Ирина Михайловна |
Citation: | Економіка: реалії часу |
Issue Date: | 2020 |
Keywords: | менеджмент підготовка кадрів контур управління методологія менеджменту management training management contour management methodology |
Series/Report no.: | ;№ 2(48). |
Abstract: | В статті визначено методологічні засади підготовки управлінських кадрів через встановлення особливостей формування менеджерського мислення, створення передумов засвоєння та впровадження професіоналізації менеджменту. Встановлено, що основними компонентами методології професійного менеджменту є: використання адрагогічного та педагогічного підходів; врахування стилів навчання; послідовність переходу від абстрактного мислення до активного експериментування; творча напруга при переході від адаптивного до генеративного навчання. Виявлено сутність самонавчання та його недоліки при використання в ізоляції від сукупної методології професійного управління, яка включає план розвитку компетентності та саму стратегію навчання. Запропоновано послідовність виникнення та застосування методології навчання менеджменту. The article defines the methodological foundations for training management personnel by establishing the features of the formation of managerial thinking, creating the prerequisites for the assimilation and implementation of professionalization of management. It has been established that the main components of the professional management methodology are: the use of adragogical and pedagogical approaches; accounting for learning styles; sequence of transition from abstract thinking to active experimentation; creative tension in the transition from adaptive to generative learning. The essence of self-learning and its shortcomings when used in isolation from the overall methodology of professional management, which includes a plan for the development of competence and the training strategy itself, is revealed. The sequence of emergence and application of the management education methodology is proposed. |
URI: | http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/29979 |
Other Identifiers: | DOI: 10.15276/ETR.02.2020.8 DOI: 10.5281/zenodo.3976889 UDC: 658.3:331:005.95 JEL: J44, M11, M12 |
Appears in Collections: | Статті та доповіді ЕПФ |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.