Управління ціновою політикою: організаційні аспекти

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2020
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
Ефективна організація управління ціновою політикою є одним із визначальних факторів розвитку підприємства. В рамках процесу формування цінової політики виділяють три блоки – обґрунтування цілей, інструментарій та прийняття організаційних рішень. Аналіз літератури показує, що організаційна складова цінової політики висвітлена дуже поверхово. Метою статті є дослідження окремих етапів процесу ціноутворення з позиції його організації. В роботі узагальнено вихідні елементи розробки цінової політики підприємства. Сформульовано основні етапи процесу управління ціновою політикою. Запропоновано розглядати процес управління ціновою політикою підприємства в умовах ринку з класичних позицій менеджменту, як перелік чотирьох основних етапів 1) аналіз інформації; 2) підготовка альтернатив; 3) реалізація рішень; 4) контроль за виконанням. Проведено аналіз варіантів організаційної взаємодії структурних підрозділів підприємства на кожному з етапів.
Эффективная организация управления ценовой политикой является одним из определяющих факторов развития предприятия. В рамках процесса формирования ценовой политики выделяют три блока – обоснование целей, инструментарий и принятие организационных решений. Анализ литературы показывает, что организационная составляющая ценовой политики освещена очень поверхностно. Целью статьи является исследование отдельных этапов процесса ценообразования с позиции его организации. В работе обобщены исходные элементы разработки ценовой политики предприятия. Сформулированы основные этапы процесса управления ценовой политикой. Предложено рассматривать процесс управления ценовой политикой предприятия в условиях рынка с классических позиций менеджмента, как перечень четырех основных этапов: 1) анализ информации; 2) подготовка альтернатив; 3) реализация решений; 4) контроль за выполнением. Проведен анализ вариантов организационного взаимодействия структурных подразделений предприятия на каждом из этапов.
An effective organization of pricing policy management is one of the determining factors in the development of an enterprise. Within the framework of the process of forming the pricing policy, three blocks are distinguished – justification of goals, tools and making organizational decisions. Analysis of the literature shows that the organizational component of the pricing policy is developped very superficially. The purpose of the article is to research the individual stages of the pricing process from the standpoint of its organization. The study summarizes the initial elements of the development of enterprise pricing policy.The main stages of the pricing policy management process are formulated. It is offered to consider the process of pricing management of the enterprise in the market economy from classical positions of management, as the list of four basic stages: 1) the analysis of the information; 2) preparation of alternatives; 3) implementation of decisions; 4) control over execution. The analysis of organizational interaction options for structural divisions is carried out at each of stage.
Опис
Ключові слова
ціна, цінова політика, ціноутворення, управління ціновою політикою, цена, ценовая политика, ценообразование, управление ценовой политикой, price, pricing policy, pricing policy management
Бібліографічний опис
Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління = Market economy: modern management theory and practice
DOI
ORCID:
УДК