Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/29816
Title: Участь просодичних параметрів у реалізації спонукання в інституційному дискурсі
Other Titles: Участие просодических параметров в реализации побуждения в институциональном дискурсе
The prosodic parameters in the implementation of imperatives in the institutional discourse
Authors: Бондаренко, К. А.
Бондаренко, Е. А.
Bondarenko, K. A.
Citation: Записки з романо-германської філології = Writings in Romance-Germanic Philology
Issue Date: 2020
Publisher: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Keywords: інституційний дискурс
спонукальні конструкції
лекційний дискурс
проповідницький дискурс
просодичні характеристики
институциональный дискурс
побудительные конструкции
лекционный дискурс
проповеднический дискурс
просодические характеристики
institutional discourse
imperative utterances
lecture discourse
preaching discourse
prosodic characteristics
Series/Report no.: ;Вип. 1(44).
Abstract: Стаття присвячена висвітленню результатів дослідження просодичних параметрів у реалізації спонукальних висловлювань у текстах двох типів інституційного дискурсу, а саме – лекційному та проповідницькому. Виходячи з наявності загальних інтенціональних критеріїв лекційного і проповідницького дискурсів (передача знань і формування точки зору / вірування), ці дискурси в статті розглядаються як особливий вид інституційного повчаючого дискурсу з єдиною композиційною структурою. У реалізації операційних стратегій лектора і проповідника важливу роль відіграють способи спонукання аудиторії до комунікативних дій, які здійснюються, зокрема, спонукальними конструкціями. Робота містить опис результатів перцептивного фонетичного дослідження спонукальних висловлювань та їхню лінгвістичну інтерпретацію, в результаті чого представлено системний опис просодичної організації різних видів спонукальних висловлювань, що використовуються в лекційному та проповідницькому дискурсах, виокремлено характерні закономірності інтонаційної структури досліджуваних мовленнєвих реалізацій. На підставі проведеного дослідження констатовано, що гучність, темп, фразовий наголос та мелодійний контур є основними просодичними засобами здійснення спонукання у будь-яких частинах тексту лекції чи проповіді. Залежно від ступеня участі просодичних параметрів у реалізації спонукальних висловлювань були виокремленні три основні просодичні компоненти, які беруть участь у диференціації типу лекції або проповіді. У лекційному дискурсі просодичними параметрами, що диференціюють аудиторну/он-лайн лекцію є мелодія, наголос та темп вимови. У проповідницькому дискурсі основними просодичними маркерами диференціювання храмової/ дистантної проповіді є мелодія, ритм та гучність. Аудиторський аналіз уможливив констатацію існування певної закономірності у вживанні спонукальних висловлювань залежно від типу лекційного та проповідницького дискурсів і їхньої композиційної частини та продемонстрував концентрацію найбільшого числа диференційних інтонаційних ознак у вступі та найменшого – в загальній основній частині текстів. Основним результатом аудиторського аналізу виявилося висування певних інтонаційних параметрів як інформативних для реалізації та диференціації спонукальних висловлювань у різних типах дискурсу.
Статья посвящена освещению результатов исследования просодических параметров в реализации побудительных высказываний в текстах двух типов институционального дискурса, а именно - лекционном и проповедническом. Исходя из наличия общих интенциональных критериев лекционного и проповеднического дискурса (передача знаний и формирование точки зрения / верования), эти дискурсы в статье рассматриваются как особый вид институционального поучающего дискурса с единой композиционной структурой. В реализации операционных стратегий лектора и проповедника важную роль играют способы побуждения аудитории к коммуникативным действиям, которые осуществляются, в частности, побудительными конструкциями. Работа содержит описание результатов перцептивного фонетического исследования побудительных высказываний и их лингвистическую интерпретацию, в результате чего представлено системное описание просодической организации различных видов побудительных высказываний, используемых в лекционном и проповедническом дискурсах, выделены характерные закономерности интонационной структуры исследуемых речевых реализаций. На основании проведенного исследования констатировано, что громкость, темп, фразовое ударение и мелодичный контур являются основными просодическими средствами осуществления побуждения в любых частях текста лекции или проповеди. В зависимости от степени участия просодических параметров в реализации побудительных высказываний были выделены три основные просодические компонента, участвующие в дифференциации типа лекции или проповеди. В лекционном дискурсе просодическими параметрами, дифференцирующими аудиторную / он-лайн лекцию есть мелодия, ударение и темп. В проповедническом дискурсе основными просодическими маркерами дифференциации храмовой / дистантной проповеди является мелодия, ритм и громкость. Аудиторский анализ сделал констатацию существования определенной закономерности в употреблении побудительных высказываний в зависимости от типа лекционного и проповеднического дискурсов и их композиционной части и продемонстрировал концентрацию наибольшего числа дифференциальных интонационных признаков во вступлении и наименьшего - в общей основной части текстов. Основным результатом аудиторского анализа оказалось выдвижение определенных интонационных параметров как информативных для реализации и дифференциации побудительных высказываний в различных типах дискурса.
The article is devoted to highlighting the results of the study of prosodic parameters in the implementation of the imperatives in the texts of two types of institutional discourse, namely, lecture and preaching. Proceeding from the presence of common intentional criteria of lecture and preaching discourse (transfer of knowledge and formation of point of view / belief), these discourses are considered in the article as a special type of institutional teaching discourse with a similar compositional structure. In the implementation of the operational strategies of the lecturer and the preacher, an important role is played by the methods of stimulating the audience to communicative actions, which are carried out, in particular, by imperative utterances. The work contains a description of the results of a phonetic study of imperative utterances and their linguistic interpretation, as a result of which a systematic description of the prosodic organization of various types of imperatives used in lecture and preaching discourses is presented, the characteristic patterns of the intonation structure of the studied speech realizations are highlighted. On the basis of the conducted research, it was stated that loudness, tempo, phrasal stress and melodic contour are the main prosodic means of realizing motivation in any part of the text of a lecture or a sermon. Depending on the degree of participation of prosodic parameters in the implementation of imperatives, three main prosodic components were identified that participate in the differentiation of the type of lecture or sermon. In lecture discourse, the prosodic parameters that differentiate the classroom / online lecture are melody, stress and tempo. In preaching discourse, the main prosodic markers of the differentiation of temple / distant preaching are melody, rhythm and loudness. The audit analysis made a statement of the existence of a certain pattern in the use of imperatives, depending on the type of lecture and preaching discourses and their compositional part, and demonstrated the concentration of the largest number of differential intonation features in the introduction and the smallest - in the general main part of the texts. The main result of the audit analysis was the advancement of certain intonational parameters as informative for the implementation and differentiation of imperatives in various types of discourse.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/29816
Other Identifiers: УДК 811.111-26’42
DOI: https://doi.org/10.18524/2307-4604.2020.1(44).210996
Appears in Collections:Записки з романо-германської філології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61-69.pdf904.74 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.