Психолингвистические основы популярности американского ток‑шоу с участием детей

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2020
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
Целью статьи является рассмотрение вербального аспекта межличностной коммуникации типа ребёнок-взрослый, реализованной в рамках американского комедийного ток-шоу. Объектом исследования является речь американских детей, являющихся участниками юмористического ток-шоу. Участие детей в телепрограммах позволяет исследовать их спонтанную устную речь и определить психолингвистические основы речевого поведения ребёнка в коммуникации со взрослым. Предмет исследования составляют психолингвистические основы популярности развлекательных шоу с участием коммуникантов-детей. Результаты исследования дают ответы на вопрос о популярности интервью как медийного жанра, а также о непосредственной востребованности в участии детей на телевидении. Выводы. В процессе исследования установлены социально-исторические предпосылки становления и востребованности развлекательных жанров на телевидении. Даны ответы на вопрос о жанровых особенностях ток-шоу. Привлекательность и очарование детей, взывающие к чувственному компоненту восприятия, эмпатии у телезрителя играет важную роль в массовости появления ток-шоу с детьми. Отмечаются особенности детской речи, отражающие детскую картину мира, детскую логику, процесс мышления. Практическое применение исследования может заключаться в процессе работы с детьми, а именно в улучшении навыков речи родного языка, так как даёт понимание того, как мыслят дети, каково их восприятие и мировоззрение.
Метою статті є розгляд вербального аспекту міжособистісної комунікації типу дитина-дорослий, зреалізованої в межах американського комедійного ток-шоу. Об’єктом дослідження є мовлення американських дітей, що були учасниками гумористичного ток-шоу. Участь дітей у телепрограмах дає змогу дослідити їхнє спонтанне усне мовлення й визначити психолінгвістичні засади мовної поведінки дитини в комунікації з дорослим. Предмет дослідження становлять психолінгвістичні засади популярності розважальних шоу за участю комунікантів-дітей. Результати дослідження дають відповіді на питання про популярність інтерв’ю як медійного жанру, а також про безпосередню затребуваність в участі дітей на телебаченні. Висновки. У процесі дослідження встановлено соціально-історичні передумови становлення та затребуваності розважальних жанрів на телебаченні. Дано відповіді на питання про жанрові особливості ток-шоу. Дитяча привабливість і принадність, які волають до чуттєвого компоненту сприйняття, емпатії у телеглядача відіграє важливу роль у масовому створенні ток-шоу з дітьми. Відзначено особливості дитячого мовлення, що відображають дитячу картину світу, дитячу логіку, процес мислення. Практичне застосування результатів дослідження полягає в процесі роботи з дітьми, а саме в поліпшенні навичок розмовної мови рідної мови, так як дає розуміння того, як мислять діти, яке їхнє сприйняття та світогляд.
The purpose of the paper is to investigate the verbal aspect of the interpersonal communication of «childadult » type. The object of the work is the speech of American children-participants of humor talk-show. Children’s participation on TV makes it possible to research peculiarities of their spontaneous speech and to define the psycholinguistic basis of child’s communicative behavior in a conversation with the adult interlocutor. The subject of the research consists in disclosing the psycholinguistic grounds of the popularity of entertaining show with children’s participation. The findings of the paper give the clue to understanding the reasons behind the popularity of the interview as a media genre and explains why children are so much involved into the mass media content and demanded by the audience. In the process of investigation we specified the solcio-historical premises for the growing interest in children’s shows as genre on television. The authors argue about peculiarities of the talk show as a separate genre. Children’s naivety and their personal charm appeal to the audience activate the sensational component of perception. Empathy felt by the grown-ups play an important role in the widepopularity of talk shows with kids’ participation. The authors foreground peculiarities of infant speech that reflect children’s worldview, their logic and mentality. The practical value of the research is actual possibility of using the obtained results when working with children and namelywhile improving their native language skills, since the research outlines thinking process, peculiarities of children’s preception and world outlook.
Опис
Ключові слова
жанр интервью, ток-шоу, детская речь, межличностная коммуникация, медийный жанр, коммуникативное поведение, жанр інтерв’ю, дитяче мовлення, міжособистісна комунікація, медійний жанр, комунікативна поведінка
Бібліографічний опис
Мова : науково-теоретичний часопис з мовознавства
DOI
ORCID:
УДК
Зібрання