Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/2842
Title: | Психологические характеристики взаимодействия: анализ содержания и уточнение понятий |
Other Titles: | Психологічні характеристики взаємодії: аналіз змісту і уточнення понять Pychological descriptions of cooperation in sociotechnical systems:analysis ofmainternance and clarification of concepts |
Authors: | Санников, Александр Ильич Санніков, Олександр Ілліч Sannikov, Oleksandr I. |
Citation: | Вiсник Одеського нацiонального унiверситету=Odessa National University Herald |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Одеський національний університет імені І. І. Мечникова |
Keywords: | информационное взаимодействие социотехнические системы свойства взаимодействия інформаційна взаємодія соціотехнічні системи властивості взаємодії information communication socio-technical system the properties of interaction |
Series/Report no.: | Психологія;Т. 15, вип. 11, ч. 1 |
Abstract: | Статья посвящена определению роли взаимодействия в современных социотехнических
системах. Рассмотрена применимость идей системного подхода к выделению и анализу свойств информационного взаимодействия в
адаптивных социотехнических системах типа «гибридного интеллекта». Статтю присвячено визначенню ролі взаємодії в сучасних соціотехнічних системах. Розглянуто можливість застосування ідей системного підходу до виподілу і аналізу властивостей інформаційної взаємодії в адаптивних соціотехнічних системах типу «гібридного інтелекту». The article is devoted to the problem of determination of concepts of informative cooperation of the socio-technical systems. Applicability of approach is considered to the selection and analysis of properties of informative co-operation for the systems as a «hybrid intellect». |
URI: | http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/2842 |
Appears in Collections: | Психологія та соціальна робота |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
414-422.pdf | 94.98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.