Теоретичні засади забезпечення стратегічного розвитку галузі

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2020
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Споживачі та виробники в економіці діють відповідно до індивідуальних цілей, а у випадку взаємного задоволення потреб щодо виконання таких цілей відбувається вирішення протиріч та конфліктів споживачів та виробників, яке призводить до розвитку галузевого ринку. Метою статті є створення концепту стратегічного розвитку галузі шляхом систематизації теоретикоAметодологічних положень, методичних, інструментальних й організаційних підходів до організації роботи авіаційної галузі. У процесі доA слідження використано такі загальнонаукові методи: інституційний, причинно-наслідковий та системний аналіз. Розвиток галузі можливий в умовах комбінованої форми власності через вибіркову корпоратизацію, міжгалузеве співробітництво та використання трансферних цін між економічними агентами в умовах дерегуляції галузі. ТехнікоAтехнологічні комплекси розглядаються у якості форм збереження тимчасової ринкової влади завдяки впровадженню результатів НДДКР через конкурентний вплив на галузевий розвиток. Виявлено суперечності між впливом глобалізації та ступенем відкритості економіки, які мають бути вирішені для реалізації розвитку, а саме: виникнення та формування попиту; диверсифікація інвестицій; необхідність імпортозаміщення в умовах дефіциту кваліфікованих кадрів; потенціал застосування бенчмаркінгу; протидія екологічним ризикам в умовах технічного прогресу; регулювання впливу роботизації та штучного інтелекту. Пропонується розглядати авіаційну галузь як кластерну сукупність підприємств, передусім двох основних компонентів: аеропортів та авіаційних перевізників. Проте сторонніми стейкхолдерами стають усі сервісні та виробничі підприємства, які забезпечуються автономію, сталість та прибутковість авіаційної галузі. Перспективами подальших досліджень є розробка економікоAматематичної моделі ефективного вибору економічних агентів авіаційної галузі в умовах опAтимального розподілення витрат за рахунок трансфертних цін та інтеграції в межах галузевого ринку.
Consumers and producers as economic agents are acting according to their individual goals. If both sides mutually meet their needs about these goals being accomplished, contradictions and conflicts between consumers and producers tend to be resolved. The industry market development is likely to occur. The goal of the article is to create a concept of the industry strategic development by applying a systematic approach to theory and methodology statements, methodologic, instrumental and organizational approaches for arranging aviation industry activities. The research applied several general scientific methods: institutional, causeandeffect and systematic one. The industry development is possible under conditions of a mixed property structure, which forms through selective corporatization, interindustrial cooperation and use of transfer prices among economic agents after the industry has been deregulated. Manufacturing and technological complexes can be regarded as a tool for securing a temporary market power, which appears through application of R&D results under the competitive pressure on the industry development. The article reveals contradictions between globalization influence and the level of an economy openness, which shall be resolved to assure an industry development. These contradictions are: formation of demand, diversification of investments, need for import substitution as the deficit of qualified workers appear, potential for benchmarking, dealing with ecological risks originated from the technology progress, regulation of impact of robots and artificial intelligence. The article proposes to define the aviation industry as a cluster of enterprises with the prominent role of airports and aircarriers. The other stakeholders include service and manufacturing firms, which support an autonomy, sustainability and profitability of aviation industry. The further research may imply a development of economicAmathematic model of effective choice of aviation industry's economic agents under conditions of efficient distribution of expenses through transfer pricing and intraindustry integration.
Опис
Ключові слова
економічне зростання, відкрита економіка, галузевий ринок, ефективність, авіаційна галузь, стратегія галузевого розвитку, economic growth, open economy, industry's market, efficiency, aviation industry, strategy for industry development
Бібліографічний опис
Економiка та держава
DOI
ORCID:
УДК