Викладання граматики у процесі розвитку вторинної мовної особистості студентів економічних спеціальностей

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2019
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
Об’єктом нашого дослідження є компетентнісна структура вторинної мовної особистості студента економічного вищого навчального закладу. Предмет цієї наукової розвідки складає роль граматичної компетенції в процесі формування вторинної мовної особистості студента економічного вищого навчального закладу. Мета цього дослідження полягає у визначенні місця граматичної компетенції у структурі вторинної мовної особистості спеціаліста з економіки та окреслення шляхів її розвитку. Методологічно робота базується на законах пізнання, методах спостереження, співставлення, синтезу та аналізу. У результаті нашого дослідження було розроблено базові принци- пи розвитку граматичної складової вторинної мовної особистості студентів економічних вищих навчальних закладів. Висновки. Вторинна мовна особистість студента економічного вищого навчального закладу має формуватись на базі професійної компетенції, яка, окрім знань із спеціальних дисциплін, включає також мовленнєву компетенцію, базовою складовою якої є граматична компетенція. Нехтування потребою опрацювання граматичних явищ іноземної мови призводить до неповноцінності комунікативної компетентності з певної іноземної мови та формуванню сурогатного мовлення.
Объектом нашего исследования является компетентностная структура вторичной языковой личности студента экономического высшего учебного заведения. Предмет данного научного исследования составляет роль грамматической компетенции при формировании вторичной языковой личности студента экономического высшего учебного заведения. Цель описанного в статье исследования состоит в определении места грамматической компетенции в структуре вторичной языковой личности специалиста по экономике и установлении путей её развития. Методологически данные исследования основываются на законах познания, методах наблюдения, сопоставления, синтеза и анализа. В результате проведённой работы были разработаны базовые принципы развития грамматической составляющей вторичной языковой личности студентов экономических высших учебных заведений. Выводы. Вторичная языковая личность студента экономического высшего учебного заведения должна формироваться на основе профессиональной компетенции, которая, кроме знаний по специальности, включает и речевую компетенцию, базовой составляющей которой является грамматическая компетенция. Пренебрежение необходимостью отработки грамматических явлений иностранного языка приводит к неполноценной коммуникативной компетентности в любом иностранном языке и трансформированию речи в суррогатную.
The object of this investigation is a competence structure of a secondary language personality of a student of economic speciality. The subject of this scientific research is the role of of the grammatical competence in the process of development of a secondary language personality of a student of economics. The purpose of this investigation is to define the place of the grammar competence in the structure of a secondary language personality of a student of economic special- ity and to work out the ways of its development. Methodologically this research is based on the laws of cognition, methods of questionnaire surveys, observation, comparison, synthesis and analysis. The findings of the research suggest the basic principles of the development of the grammatical aspect of a secondary language personality of economic specialities students. Results. The secondary language personality of economic specialities students must be developed on the basis of their professional competence, which includes, besides the knowledge in speciality, communicative competence that is based on the grammatical competence. Neglecting the neccessity of mastering the garammatical peculiarities of a foreign language leads to insufficient communicative competence in a given foreign language and formation of surrogate speech.
Опис
Ключові слова
мовна особистість, вторинна мовна особистість, граматика, компетенція, мовлення, навчання іноземної мови, языковая личность, вторичная языковая личность, грамматика, компетенция, речь, изучение иностранного языка, language personality, secondary language personality, grammar, competence, speech, teaching of foreign language
Бібліографічний опис
Мова : науково-теоретичний часопис з мовознавства
DOI
ORCID:
УДК
Зібрання