Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/26516
Title: Основи маркетингу в еколого-інноваційному розвитку економіки вражень
Other Titles: Основы маркетинга в эколого-инновационного развития экономики впечатлений
Bases of marketing in ecological and innovative development of economics of impressions
Authors: Садченко, Олена Василівна
Хумарова, Н. І.
Садченко, Елена Васильевна
Хумарова, Н. И.
Sadchenko, Olena V.
Khumarova, N. I.
Citation: Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління = Market economy: modern management theory and practice
Issue Date: 2019
Publisher: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Keywords: економіка вражень
маркетинг
цінність товарів та услуг
еколого-інноваційний простір
маркетинг товарів / послуг вражень
рентні оцінки
політика маркетингу-вражень
экономика впечатлений
маркетинг
ценность товаров и услуг
эколого-инновационное пространство
маркетинг товаров / услуг впечатлений
рентные оценки
политика маркетинг-впечатлений
economics of impressions
marketing
the value of goods and services
ecological and innovative space
impression product / service marketing
rental estimates
marketing impressions policy
Series/Report no.: ;Т. 18, вип. 3 (43).
Abstract: У статті розглядаються питання теоретико-методологічних основ маркетингу цінностей товарів і услуг економіки вражень в еколого-інноваційному просторі. Досліджено основні напрямки політики маркетингу-вражень, які мають бути спрямовані, з одного боку, на всебічний облік бажань споживача щодо властивостей пропонованого товару/послуги, а з іншого – на посилення його конкуренто- спроможності. Розглянуто принципи маркетингу послуг-вражень. Запропоновано два напрямки розвитку маркетингу економіки вражень. Визначено основні цілі маркетингу послуг від враження.
В статье рассматриваются вопросы теоретико-методологических основ маркетинга ценностей товаров и услуг экономики впечатлений в эколого-инновационного пространстве. Исследованы основные направления политики маркетинг-впечатлений, которые должны быть определены, с одной стороны, на всемерный учет желаний потребителя относительно свойств предлагаемого товара / услуги, а с другой – на усиление его конкурентоспособности. Рассмотрены принципы маркетинга услуг-впечатлений. Предложены два направления развития маркетинга экономики впечатлений. Определены основные цели маркетинга услуг от впечатления.
The article discusses the theoretical and methodological foundations of marketing the values of goods and services of the economy of impressions in the ecological and innovation space. The main directions of the marketing-impression policy are investigated, which should be determined, on the one hand, to comprehensively take into account consumer desires regarding the properties of the goods / services offered, and on the other, to enhance its competitiveness. The principles of marketing services-impressions are considered. Two directions of development of marketing of the economy of impressions are proposed. The main objectives of marketing services from experience are defined.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/26516
Other Identifiers: УДК 504.062+339.138
DOI: 10.18524/2413-9998/2019.3(43).183625
Appears in Collections:Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26-41.pdf579.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.