Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/26497
Title: Постановочний договір як вид авторського договору
Other Titles: Performance contract as a type of copyright agreement
Authors: Яблокова, Ольга Ігорівна
Yablokova, Olha I.
Яблокова, Ольга Игоревна
Citation: Вчені записки Таврійского Національного університету імені В.І. Вернадського
Issue Date: 2019
Keywords: авторський договір
постановочний договір
твір
публічне виконання
постановка
author’s agreement
performance agreement
work
public performance
statement
Series/Report no.: Юридичні науки.;Т. 30(69), № 4.
Abstract: У статті розглядаються питання, що стосуються визначення правової природи постановочного договору. Ні в Цивільному кодексі України, ні в Законі України «Про авторське право й суміжні права» немає визначення постановочного договору. У юридичній літературі мають місце окремі теоретичні підходи до встановлення сутності вказаного виду договору. Звертається увага, що постановочний договір є видом авторського договору. Цьому виду договору властиві загальні ознаки авторського договору, а також ознаки, характерні тільки для постановочного договору. Зазначено, що основною особливістю постановочного договору є його предмет, тобто ті правомочності, які передаються від творця твору до користувача. Таким правом є «публічне виконання». Установлено, що Закон України «Про авторське право й суміжні права» визначає, що публічне виконання – подання творів, виконань, фонограм, передач організацій мовлення шляхом декламації, гри, співу, танцю та іншим способом як безпосередньо (у живому виконанні), так і за допомогою будь-яких пристроїв і процесів (за винятком передачі в ефір чи по кабелях) у місцях, де присутні чи можуть бути присутніми особи, які не належать до кола сім’ї або близьких знайомих цієї сім’ї, незалежно від того, чи присутні вони в одному місці і в один і той самий час або в різних місцях і в різний час. У статті вказується, що публічне виконання реалізується за допомогою постановки. Крім того, у нашій роботі досліджується питання про кількість глядачів, за якої не буде вважатися, що здійснення права публічного виконання твору відбувається з порушеннями. У статті було розглянуто питання про подібність правової природи постановочного договору і видавничого договору. Було встановлено, що обидва види авторського договору можна класифікувати за ознакою завершеності твору або необхідності його створити. Іншими словами, і постановочний договір, і видавничий договір можуть бути договором замовлення і договором на готовий твір. Визначено, що постановочний договір укладається як оприлюднений або неоприлюднений твір. Це зумовлено тим, що видовищна організація зобов’язана укласти авторський договір з автором твору незалежно від того, був він оприлюднений чи ні.
The article deals with issues relating to the definition of the legal nature of the production contract. Neither in the Civil Code of Ukraine, nor in the Law of Ukraine “On Copyright and Related Rights” there is no definition of the performance contract. In the legal literature there are some theoretical approaches to the establishment of the essence of this type of contract. Attention is paid that the performance contract is a type of copyright agreement. This type of contract has common features of the author’s contract, as well as signs that are characteristic only of the performance contract. It is noted that the main feature of the production contract is its subject, i.e. those powers that are transferred from the creator of the work to the user. Such authority is “public performance”. It has been established that the Law of Ukraine "On Copyright and Related Rights" determines that public performance is a representation with the consent of copyright subjects through recitation, playing, singing, dancing and using other methods both directly and using any devices in places where persons who do not belong to the family or close friends of this family are present or may be present. The article states that public performance is realized through the production. In addition, this paper examines the question of the number of viewers, in which it will not be considered that the authority to perform a performance in public has been exercised. The article addressed the issue of the similarity of the legal nature of the production contract and the publishing contract. It was found that both types of copyright agreement can be classified according to the completeness of the work or the need to create it. In other words, both the production contract and the publishing contract can be an order contract and a contract for a finished work. It is determined that the production contract is concluded in relation to both published and unpublished works. This is manifested in the fact that the entertainment organization is obliged to conclude an author’s agreement with the creator of the work, regardless of whether it was made public or not.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/26497
Other Identifiers: УДК 341.78
DOI https://doi.org/10.32838/1606-3716/2019.4/14
Appears in Collections:Статті та доповіді ЕПФ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
76-81.pdf298.12 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.