Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/2646
Title: Ихтиофауна акватории национального природного парка Нижнего Днестра в условиях усиления антропогенной загрузки
Other Titles: Ichthyophauna of the Lower Dnister Nature Park water area under growing anthropogenic pressure
Authors: Снигирев, Сергей Михайлович
Мединец, Владимир Иванович
Абакумов, Александр Николаевич
Snigirov, Sergii M.
Medinets, Volodymyr I.
Abakumov, Oleksandr M.
Абакумов, Олександр Миколайович
Citation: Екологія міст та рекреаційних зон: Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., с. 98-102
Issue Date: Jun-2009
Publisher: Одеса ІНВАЦ, 2009
Keywords: ихтиофауна
Национальный природный парк Нижнего Днестра
ихтеоценоз
антропогенное влияние
ichthyophauna
Lower Dnister Nature Park
ichthyocoenosis
anthropogenic impact
Abstract: Негативные изменения структуры ихтиоценоза реки Днестр и Днестровского лимана, снижение их рыбопродуктивности, привели к острой необходимости комплексного изучения современного состояния ихтиофауны, научного обоснования путей сохранения рыбных запасов и их рационального рыбохозяйственного использования. Основу данной работы составляют данные литературы и собственные исследования, которые проводились в акватории бассейна Нижнего Днестра в летний период 2006 года.
Negative changes of structure of the Dnister River and Dnister Liman ichthyocoenosis and decrease of fish capacity have lead to urgent need for comprehensive study of current ichthyofauna state, scientific substantiation of the ways of conservation and sustainable management of fish resources. The work is based on data from literature and the authors’ studies performed in the Lower Dnister basin water area in summer 2006.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/2646
Appears in Collections:Статті та доповіді РЦІМПСЕД

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20.pdf344.54 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.