Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/26202
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРудінська, Олена Володимирівна-
dc.contributor.authorРудинская, Елена Владимировна-
dc.contributor.authorRudinska, Olena V.-
dc.contributor.authorКусик, Наталія Львівна-
dc.contributor.authorКусик, Наталья Львовна-
dc.contributor.authorKusyk, Nataliia L.-
dc.contributor.authorБагдік'ян, Сусанна Вараздадівна-
dc.contributor.authorБагдикян, Сусанна Вараздадовна-
dc.contributor.authorBahdikian, Susanna V.-
dc.date.accessioned2019-11-22T11:03:44Z-
dc.date.available2019-11-22T11:03:44Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifierУДК 338.45:378.1:37.07-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2019-2-44-
dc.identifier.citationЗбірник наукових праць Проблеми системного підходу в економіціuk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/26202-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано можливості використання концепції маркетингу партнерських відно- син, як моделі, яку можна адаптувати до ринку освітніх послуг. Доведено, що концепцію доречно використовувати для налагодження довгострокового, рівноправного, взаємовигідного та збалан- сованого партнерства між надавачами і споживачами освітніх послуг для вирішення проблеми підготовки сучасних висококваліфікованих кадрів шляхом подолання розриву між теоретичним та практичним навчанням. Виявлено особливості застосування моделі в умовах впровадження системи дуальної освіти. З’ясовано, що дуальна освіта має базуватися на створенні стійкого три- кутника партнерських відносин «заклад освіти – здобувач освіти – роботодавець». Доведено, що для успішного впровадження дуальної освіти, особливо в сферу вищої освіти, трикутник має бути збалансований за інтересами, вигодами та перевагами для усіх партнерів.uk_UA
dc.description.abstractThis article analyzes the possibility of using the concept of marketing partnerships as a model that can be adapted to the educational market. It is proved that this concept is appropriate to use for building long-term, equal, mutually beneficial and balanced partnership between providers and consumers of educational services for the purpose to solve the problem of training modern highly qualified personnel by overcoming the gap between theoretical and practical training. There are revealed features of the application of the model of partnerships in the context of the introduction of the dual education system, which just allows create bridge between of theory and practice gap. It was found that dual education should be based on the creation of the sustainable triangle of partnerships “educational institution – applicant for education – employer”. From the standpoint of using the concept of marketing partnerships in the educational market and taking into account the need to implement “theory – practice” relationship through building school-business partnerships, the main advantage of the concept can be considered to strive to balance the interests of the supplier, consumer and society. It is proved that if we consider the triangle of partnerships as a “triangle of benefits” in terms of an equal number of benefits for each side, and then there are legal, financial and economic problems on the part of employers and educational institutions. Especially they are exacerbated in the plane of the introduction of dual education in the framework of the existing national system of higher education. It is proved that for the successful implementation of dual education, the triangle of partnerships must be balanced by interests, benefits and advantages for all partners. If the balance of interests is “broken” in the direction of one or several partners, the system of dual education will not work.-
dc.description.abstractВ статье проанализированы возможности использования концепции маркетинга партнерских отношений, как модели, которую можно адаптировать к рынку образовательных услуг. Доказано, что концепцию уместно использовать для налаживания долгосрочного, равноправного, взаимовыгодного и сбалансированного партнерства между поставщиками и потребителями образо- вательных услуг для решения проблемы подготовки современных высококвалифицированных кадров путем преодоления разрыва между теоретическим и практическим обучением. Выявлены особенности применения модели в условиях внедрения системы дуального образования. Выяс- нено, что дуальное образование должно базироваться на создании устойчивого треугольника партнерских отношений «учебное заведение – соискатель образования – работодатель». Дока- зано, что для успешного внедрения дуального образования, особенно в сферу высшего образо- вания, треугольник должен быть сбалансирован по интересам, выгодами и преимуществами для всех партнеров.-
dc.language.isoukuk_UA
dc.relation.ispartofseries;№ 2 (70), Ч. 2.-
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectвища освітаuk_UA
dc.subjectпартнерські відносиниuk_UA
dc.subjectтрикутник партнерських відносинuk_UA
dc.subjectдуальна освітаuk_UA
dc.subjectзаклад освітиuk_UA
dc.subjectздобувач освітиuk_UA
dc.subjectроботодавецьuk_UA
dc.subjectосвітні послугиuk_UA
dc.subjectпартнерские отношенияuk_UA
dc.subjectвысшее образованиеuk_UA
dc.subjectдуальное образованиеuk_UA
dc.subjectучебное заведениеuk_UA
dc.subjectсоискатель образованияuk_UA
dc.subjectработодательuk_UA
dc.subjectобразовательные услугиuk_UA
dc.subjectтреугольник партнерских отношенийuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjectpartnershipsuk_UA
dc.subjecthigher educationuk_UA
dc.subjectdual educationuk_UA
dc.subjecteducational institutionuk_UA
dc.subjectapplicant for educationuk_UA
dc.subjectemployeruk_UA
dc.subjecteducational servicesuk_UA
dc.subjecttriangle of partnershipsuk_UA
dc.titleМаркетинг партнерських відносин в сфері вищої освіти Україниuk_UA
dc.title.alternativeMarketing of partnership relations in higher education of Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті та доповіді ЕПФ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
133-138.pdf120.34 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.